• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanklikken en automatisch tijd optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjaB

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
37
Hallo allemaal,

Ik wil weer eens iets doen in excel wat mijn pet te boven gaat, maar misschien dat een van jullie wel weet of het mogelijk is.

Ik zou graag in excel een lijstje maken waarin ik alleen een aantal taken hoef aan te klikken (checkmark, x in de cel, iets makkelijks in ieder geval). Aan iedere taak wil ik een getal koppellen (een bepaalde tijdsduur).

Bijvoorbeeld:
Startoverleg: 2 uur
Besprekingsverslag: 45 minuten
Offerte: 3 uur
Projectnummer aanvragen: 15 minuten
Dossier aanmaken: 10 minuten.
Evaluatie: 1 uur

Zo zijn er een hoop taken te noemen, maar niet voor ieder project hoeven alle taken uitgevoerd te worden. Ik wil graag, zonder handmatig op te hoeven tellen, een aantal van de taken aan kunnen vinken, waarna ik een totale tijd krijg.

Het is voor gebruik van verschillende mensen en gaat vooral om gebruiksgemak. Natuurlijk kun je gewoon de tijd in excel zetten en mensen dan gewoon zelf laten optellen, maar de lijst wordt redelijk groot en het lijkt mij heel prettig om het te versimpelen.

Weet iemand of dit mogelijk is? (en uitvoerbaar voor een excel leek?)
Bij voorbaat dank.

Groetjes Sasja
 
Wat je kan doen is met som.als een bereik optellen als aan een bepaalde voorwaarde is voldaan.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van wat ik bedoel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Optellen taken.xls
    17,5 KB · Weergaven: 59
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan