Aankomende data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

basboy1991

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Beste mensen,

ik kom er niet meer uit helaas.
ik ben bezig voor mijn werk met een document om de houdbaarheidsdata te controleren, en bij te houden. om dit voor iedereen makkelijk te maken heb ik een userform gemaakt met verschillende input boxen tot zover gaat het nog goed.

nu loop ik tegen 2 dingen aan die ik nergens echt kan vinden. ik hoop de experts hier wel.

1: "als je het gewicht invult komt er te staan gram, ik wil graag dat als iemand 1000 of 1 invult dat er komt te staan 1 kilo"
2: ik wil graag op blad 1 naast de knoppen een vak. die laat zien welke producten er komende maand over datum zullen gaan. (en die dit ook automatisch update echter geen enkele manier lijkt te werken.)

heeft 1 van jullie het antwoord op mijn vragen.

voor wie zich afvraagt waarom op deze manier, door de grote hoeveelheid collega's wil het nog wel eens mis gaan op het werk.

Bijlagen

Probeer deze eens:

Code:
With ws
        .Cells(lRow, 1).Value = Me.TextBox2.Value
         .Cells(lRow, 4).Value = Me.ComboBox2.Value
        .Cells(lRow, 3).Value = Me.DTPicker1.Value
        If Me.TextBox1.Value = 1 Then
            .Cells(lRow, 2).Value = Me.TextBox1.Value & " kilo"
        Else
            .Cells(lRow, 2).Value = CLng(Me.TextBox1.Value / 1000) & " kilo " & Me.TextBox1.Value Mod 1000 & " gram"
        End If

End With

succes
Luc

och ja... op deze manier is er uiteraard niet meer te tellen met de gewichten, vermits die veranderen in tekstvelden.
Alternatief zou natuurlijk zijn om desnoods in een verborgen kolom het werkelijke gewicht in gram te zetten.
Of je moet zelf een format ontwikkelen voor de kolom. Zal ook wel mogelijk zijn, en ik kan het wellicht wel, maar ik weet zo niet direct hoe.

Dit was inderdaad ongeveer wat ik bedoel bij punt 1 @lucheyndrickx hartelijk dank. hier kan ik wat mee hoe kan ik er voor zorgen dat op de sheets de verloopdata (kolom C.) wordt nagekeken met een macro waarna ze naar kolom J4 worden gekopieerd als ze een maand van deze datum afzitten..

verduidelijking ik wil graag vandaag kunnen zien wat de komende maand over datum gaat de rest nog niet. ik zou het liefste de cellen dan ook gekoppeld zetten zodat ik deze met een macro kan opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan