Aankoop 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
ik ben voornemens een nieuwe cpu en board aan te schaffen. Nu wil ik dalijk niet tegen het feit lopen dat bijv LongHorn niet gaat draaien i.v.m. haar 64-bits technologie. Om hier niet mee geconfronteerd te worden kan ik dus het beste ...ja...welke cpu en board aanschaffen?

hou wel even in de gaten dat nog niet alle drivers 64bit onder steunen

Geplaatst door maurach
ik ben voornemens een nieuwe cpu en board aan te schaffen. Nu wil ik dalijk niet tegen het feit lopen dat bijv *DEL* LongHorn *DEL* VISTA niet gaat draaien i.v.m. haar 64-bits technologie. Om hier niet mee geconfronteerd te worden kan ik dus het beste ...ja...welke cpu en board aanschaffen? [/B]
Maar ik denk wel dat als je nu een pc koopt 1 / 1,5 jaar voordat de eerste release is GEPLANNED (wordt vast later), dat hij voor VISTA wel gaat werken. Maar je moet in de tussentijd natuurlijk ook wat te doen hebben, en dan moet je even bij djoeke zijn :)

Laatst bewerkt:
Momenteel blijkt dat de AMD64 betere prestaties levert dan een Intel processor die 64 bit ondersteunt. Beide processoren kunnen ook nog perfect huidige 32 bit software draaien.
Een goede koop ligt aan hoe hoog je eisen zijn. Goede prijs- prestatieverhouding heeft momenteel de AMD64 3200+ (~200 euro) Deze heeft een voetje van 939 pinnetjes (socket 939) dus het moederbord dat je hier bij uit zoekt moet dezelfde socket hebben. Bijvoorbeeld een Asus A8V Deluxe (~95 euro)

Ik zou het niet doen.. Bijna nog geen software (EN ANTIVIRUS!) voor te krijgen. Tegen de tijd van Vista zijn de PC's veel beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan