Aankoop DVD-speler met upscaling nuttig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter XRay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XRay

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Op mijn kamer heb ik deze TV staan: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/grundig/32-3821/287298/
Hij is dus niet FullHD, maar wel HDReady.
Nu vraag ik me af; is het nuttig om een DVD-speler met upscaling te kopen? Wordt het beeld daar veel beter van? Op dit moment kijk ik films door mijn laptop via VGA aan te sluiten op mijn TV, en ik heb zo het idee dat de kwaliteit wel wat beter kan...

(goeie-) Upscaling scheelt zeker wel, maar is dus afhankelijk van de kwaliteit van de upscale electronica. In AV/omroepland gebruiken ze daar meestal losse kastjes voor, die al gauw meer dan duizend euro kunnen kosten.
Maar als je op dit moment al kijkt via VGA, kun je daarmee dezelfde kwaliteit bereiken. Dat de kwaliteit van je films nu niet heel hoog is, ligt aan de resolutie vd films die je kijkt. De meeste gedownloade AVI's zijn max. 720 x 576. Jouw TV kan een grotere resolutie aan, vandaar dat dit formaat 'opgeblazen' weer gegeven. Hierdoor wordt alles bijvoorbeeld minder scherp.

Voor kwaliteits-verbetering kun je het beste HD resoluties afspelen, wachten op Bluray, of upscalen (maar misschien werkt dat alleen bij 'echte' DVD's, en niet bij AVI's die op DVD zijn gebrand).

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ook originele DVD's (of gebrande 'originele' DVD's :P), en daar gaat het me eigenlijk om ;)
Die speel ik nu dus af op mijn laptop, en dan aan de TV verbonden via VGA (met mijn laptop kan ik geen HD-signalen naar mijn TV versturen, omdat mijn laptop geen HDMI-uitgang heeft); wordt het beeld dan beter als ik ze afspeel op een DVD-speler met upscaling? (verbonden met mijn TV via HDMI dan uiteraard.)

Ik heb al een speler gevonden met, naar mijn idee, een goede prijs/kwalitiet-verhouding, daar ik er niet teveel geld voor uit wil geven :P : http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/akai/ad200h/277137/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan