Aankoop (Game) PC - €850

Status
Niet open voor verdere reacties.

SDuder

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
22
Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst een door een winkel (Salland of misschien 4Launch) geassembleerde PC aan te schaffen. Mijn budget ligt rond de €850, maar het liefst wat lager en aan de componenten hieronder is te zien dat €850 het niet gaat worden. Tevens gaat €1200 niet lukken.

Uiteindelijke doeleinden zijn internet+email, downloaden, regelmatig video's bekijken, muziek luisteren en lichte gaming (The Sims, etc).
Stilte is voor mij onbelangrijk. En randapparatuur heb ik al in bezit.

Mijn vraag is of de hieronder voorgestelde PC redelijk is. Dat het geheel toekomstgericht is of niet is handig om te weten. Of de prijs wellicht lager kan. En of iemand ervaring heeft met Salland. Ik heb het idee dat 4Launch hier op Helpmij veel gebruikt wordt, maar Salland heeft een extra jaar garantie (in totaal drie jaar). Ik beschik over weinig kennis over de hardware van PC's, so be gentle.

Behuizing CM Storm Scout
Intel Processor Core i5-760, s1156
Asus P7P55 LX iP55
Corsair Voeding TX 650WATT
Corsair Geheugen XMS3 DDR3,1600-4GB KIT
Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Sapphire Videokaart Radeon HD6850, 1GB
Samsung SH-S223C/BEBE
HP 22-in-1 Media Card Reader
ICIDU Draadloos Netwerk PCI-Card 300N
Microsoft OEM Besturingssysteem Windows 7 Home Premium, 64-bit
Assemblage + garantie

(Ik weet niet hoe ik een directe link kan maken naar het winkelmandje.)

Uiteindelijk is het te vergelijken met een Salland's eigen kant-en-klare game systeem.
Alleen heb ik het hier en daar wat veranderd; o.a. behuizing (Recom PowerStation EVO -> CM Storm Scout), voeding, RAM-geheugen, harde schijf. Er wordt waarschijnlijk niet geoverklokt. Is een processor koeler nodig? Ik heb ergens gelezen dat de i5 (en i7) processors zelf weinig warmte creëren en daardoor geen extra koeler nodig hebben, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Zoals je ziet kom ik op dit moment uit op €868. Via 4Launch wordt het €881 (incl. verzending, en ipv de HP 22-in-1 Media Card Reader is het de Sweex Card Reader CR005V3).

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij advies/opmerkingen kan geven. Bedankt!
 
Ik vind het geheel geen verkeerde prijs voor dat systeem, hiermee kan je voorlopig wel mee uit de voeten. Lekker snel geheugen, prima processor, goede harde schijf, fijne videokaart etc.

Te vergelijking zou je een bij de Tweaker Best Buy Guide kunnen kijken, de BBG.


Nadeel bij Tweakers is wel dat je alles zelf moet bouwen (wat best leuk kan zijn) maar volgens mij wil je dat niet. Zoals ik boven al zij, prima systeem en heel veel goedkoper zal je het niet krijgen denk ik.

Suc6 met je keuze! :thumb:
 
Je kunt er nog een tijd mee door.
Leuk systeempje.


Toekomst proof is natuurlijk nog af te vragen :)
Nu intel een paar weken geleden de nieuwe 1155 socket heeft uitgebracht en over een half jaar de nieuwe LGA2011 socket uitbrengt.
Thans kun je altijd onog een upgrade doen in de toekomst naar bv een i7 op de 1156.


Misschien kun je ook even kijken wat bij Salland een 1155 Mobo + CPU kosten.

Edit
bv dit Dan kom je 15 euro uit, maar heb je wel de nieuwe socket + sneller cpu. Die 15 eurie kun je evt. weer besparen op je behuizing.:


Alleen de levertijd van de cpu is wat langer
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

@Kawaknaller Als ik het zelf ga assembleren, zou ik het me alleen maar moeilijk maken (Ik ken ook niet iemand die dat gauw kan doen).

@Mukkel Datgene over nieuwe sockets wist ik niet. Ik heb wat rond zitten neuzen en ik ben tot de conclusie gekomen dat s1155 en LGA2011 niet perse elkaar in de weg staan; beide vervangen verschillende oudere sockets (en is de LGA2011 wat krachtiger)--of zit ik er naast? Merkt u allen dat ik een noob ben?

Ik heb nu de processor en moederbord veranderd naar respectievelijk Intel Core i5-2500, s1155 en GigaByte GA-PH67-UD3.

Nu zit ik te twijfelen of ik de CM Storm Scout moet "vervangen" met de Recom PowerStation EVO, of niet.

Zijn er nog alternatieven voor de gekozen onderdelen waar ik over moet nadenken?
 
Laatst bewerkt:
Kwa behuizing is het natuurlijk je eigen smaak.
In die Recom heb je ook voldoende mogenlijkheden om extra fans te plaatsen.

De nieuwe sockets van intel de 1155 en de 2011 zijn gewoon de opvolgers van de 1156 en de 1336. Die lopen naast elkaar.

De 1156 / 1155 is de mid-high class (i3 t/m i7)
De 1336 / 2011 is de high end class (Zwaardere versies van de i7 incl. 6-cores ect)

Op de high end komen zwaardere CPU's uit als op de mid-high.
Meer voor proffesioneel gebruik en/of pc freaks :p
 
Ik houd het op dit moment bij de mid-high class. :]

Hier staat vermeld dat de GigaByte GA-PH67-UD3 alleen de DDR3 1333/1066/800MHz memory modules ondersteunt. Dus niet 1600MHz van de Corsair in mijn lijstje. Blergh. Kan ik de Corsair met 1600MHz gewoon gebruiken of is het beter om een andere set geheugen of moederbord te nemen?

Als ik de 1600MHz wel kan gebruiken, zit ik overigens na te denken over de Asus P8H67, vanwege de 2x USB 3.0. Budget is dan bij deze toegenomen naar €900.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan