Aankoop game pc. Goed voor BF3 ultra? I3 of fx 6300?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthew443

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2013
Yow mensen!

Daar ben ik weer met een nieuwe vraag :)

Ik heb laatst een game pc samen gesteld, omdat ik naast mijn nieuwe laptop ook graag een pc wil.

Nou heb ik 3 vragen:

1. Kan ik op deze pc battlefield 3 op Ultra spelen (zonder lagg)

Moederbord: Asrock 970 pro3 R2.0
Processor: Amd fx 6300 (six-core)
Grafische kaart: Asus (radeon) hd7850 2 gb
Ram geheugen: 8 GB corsair
Harde schijf: 500/1000 GB

2. Kan ik mijn processor en video kaart overklokken? Zo ja, word mijn pc dan niet overhit.

Accu: Areacool AP-550 550 watt
(En natuurlijk een ventilator, of is 2 beter?)

3. Kan ik beter de 'Amd fx 6300' nemen of een intelcore i3?

Alvast bedankt ;)

1) Heel kort door de bocht: Nee
2) afhankelijk van de koeling / voeding heb ik nog nooit van gehoord. Klinkt als "explodeert onder beetjes lading; klasse C". Neem een voeding van een gerespecteerd merk
3) afhankelijk van wat je wil doen. beide hebben voordelen en nadelen.

@wampier

1. Hoezo niet? Ik heb opgezocht en de 7850 2 gb kan battlefield 3 toch wel aan op ultra?
2. En de coolermaster B600 (600 watt)
3. Oke :P

Voor puur games is de fx de betere keus. Alle benchmarks van de 7850 met frametimes geven aan dat je niet zonder een enkele hapering op ultra kan spelen. Het kan dus niet volgens je eigen gestelde definitie. Dat de kaart wel redelijk meekan staat buiten kijf, maar zonder haperingen, nee.

coolermaster klinkt al een stuk beter

Alle benchmarks van de 7850 met frametimes

Geen van de aangehaalde reviews heeft dus frametimes. Puur FPS tegenover "geen haperingen" is iets heel anders. Wat deze benchmarks aangeven is dat je gemiddeld, over 2 minuten gemeten, 30 FPS haalt. Maar als daarvan 10 seconden met 15 fps en de rest met 33, zie je nog steeds haperingen en is de fps ook 30.

Ik heb nooit beweert dat het niet speelbaar is, ik zeg alleen dat je af en toe haperingen gaat zien.

frame drops zul je zeker ondervinden met een HD7850 tijdens BF3 op ultra daar is de kaart simpel weg niet sterk genoeg voor
wil je op ultra spelen moet je meer richting een HD7870 Ghz of GTX760 gaan kijken

Geen van de aangehaalde reviews heeft dus frametimes. Puur FPS tegenover "geen haperingen" is iets heel anders. Wat deze benchmarks aangeven is dat je gemiddeld, over 2 minuten gemeten, 30 FPS haalt. Maar als daarvan 10 seconden met 15 fps en de rest met 33, zie je nog steeds haperingen en is de fps ook 30.

Bij bijvoorbeeld de benchmarks van bit-tech staat de minimum FPS ook aangegeven, 34 in dit geval, wat toch aangeeft dat het speelbaar is.

klikerdeklik

HD7850 in single player komt in drukke momenten op 24 FPS uit (1 auto explodeerd zo rond 2:16)
ga je multiplayer spelen zal het een heel stuk zwaarder worden

die benchmarks pakken gemiddelde grote kans dat ze de minimum ook als gemiddelde minimum hebben gedaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan