Aankoop Gaming PC / Budget: 500-600 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chesttus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
Hallo!

Ik ben al een tijdje genoodzaakt om te werken op een ontzettend verouderde computer op m'n kamer, uit 2007. Deze computer kan niks, maar dan ook echt niks aan en is ontzettend langzaam. Nu heb ik een tijdje gespaard voor een nieuwe PC en ben ik tot een bedrag van ongeveer 600 euro gekomen.

Ik wil graag een eigen pc samenstellen omdat ik de pre-builds van online/offline-shops niet bij mij vind passen. Ik heb niet al te veel verstand van hardware, maar toch weet ik ongeveer wel wat ik wil.

Na wat researchwerk op google te hebben gedaan, kwam ik uit op 'pc-samenstellen.nl' uit. De 'budget game computer' sprak mij erg aan maar het bleek achteraf te mooi om waar te zijn.

Daarom vraag ik jullie om hulp! Hulp bij het selecteren van alle hardware die ik nodig heb zou zeer welkom zijn.

Hier een rijtje van wat ik graag zou willen:
- 4/8 gig RAM, net wat het beste is.
- Midtower
- Een goede Quad-Core Processor
- Het hoeft niet al te veel GB's harde schijf te hebben, het liefst variërend van 320 tot 500.
- Een goede, betrouwbare grafische kaart
- Voldoende koeling, het liefst zeer stil.
- Inclusief alle dingen die nodig zijn om hem te 'laten werken' als bijvoorbeeld een internetkaart (?), moederbord, audiokaart, DVD-ROM etc.
- Het liefst inclusief muis + toetsenbord, de monitor koop ik wel ergens anders.

Ik heb echt geen idee of dit teveel eisen zijn voor mijn budget, dat zou ik graag van jullie horen!

Alvast bedankt!

Chesttus.

kijk hier eens: klik

Dat zijn leuke opzetjes, alleen wel zonder windows en er vanuit gaande dat je de boel zelf in elkaar zet. Kan je dat niet en heb je windows nodig, dan wordt hier verwacht dat je dat aangeeft!

Uit joun tekst duidelijk gemaakt neem ik aan dat jij hem zelf niet inelkaar gaat zetten
Inclusief alle dingen die nodig zijn om hem te 'laten werken' als bijvoorbeeld een internetkaart (?), moederbord, audiokaart, ''
Dit kost 60 euro bij azerty waar je wss ook al je andere onderdelen gaat halen .
Heb je ook windows nodig ?
Wat voor games speel je zoal ? een quad core is niet echt noodzakelijk want de meeste games gebruiken maar 2 cores

Wel kan ik je zeker zeggen dat je een Intel quad core en 8 gb ram niet gaat halen met dat budget als je een goeie videokaart erbij wilt.

Hier heb je wel alvast een Amd systeem http://azerty.nl/winkelmandje/winke...388654]=1&product[398419]=1&product[392916]=1

Er zit een bulldozer amd cpu met een zeer hoge snelheid bij , deze is quad core op een Atx am3+ moederbord.
Ook zit er 500 gb Harddisk bij , 4gb aan ram en een goeie amd radeon 6870 videokaart ..door xfx gekoeld / hiermee kan je elke game minstens op custom-> high spelen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad even naar de opzetjes van Tweakers gekeken maar toch spraken ook deze mij niet helemaal aan. Ik heb inderdaad nog niet vermeld of ik Windows en Assemblage nodig heb.

Windows 7 64-bit heb ik gelukkig zelf nog thuis liggen, maar assemblage zou zeer fijn zijn. Vooral de assemblage van Azerty incl. garantie lijkt me een slimme keuze.

@msi009 het AMD systeem ziet er goed uit! Ik speel onder andere games als Battlefield 3 en Call of Duty MW3 etc. Ik heb nog even gekeken naar misschien wat extra ram en zag een Corsair 2x4 GB ram, voor +- 30 euro meer. Past dat ook? En denk je dat een slimme keuze is?

Chesttus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan