Opgelost Aankoop gaming systeem - Budget 3000 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter unix
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Hallo

Ik wil graag een nieuw systeem kopen. Puur voor gaming. Geen speciale of zware programma's. Ik ben in bezit van een samsung 990 1TB nvme die ik in het nieuw systeem ga steken voor enkel windows. Met voorlopig mijn 2TB sata ssd van in mijn huidig systeem die ik later zal upgraden naar een 2de nvme indien nodig.

Mijn budget is 3000 euro. Ik geef voorkeur aan Amd momenteel ipv intel en Nvidia. Monitors en andere benodigheden zoals keyboard of muis niet nodig. Gewoon puur pc onderdelen + case

Wat zijn mijn wensen?

• Gamen op 1440p met 144fps (hoger mag altijd)
  • Ik prefereer prestaties en kwaliteit over RGB verlichting. Zijn ze erbij prima, zijn ze er niet bij ook prima
  • Case met goede airflow en stilte
  • Ik wil future proof zijn met alle onderdelen
  • Ben aan het twijfelen tussen Noctua NH-D15 chroma black of Thermalright Phantom Spirit 120 se. Of is het verstandig om mijn huidige 7 jaar oude nh-d14 cooler erop zetten voor een tientje via deze kit : https://noctua.at/en/nm-am5-4-mp83-mounting-kit

Hier is een lijstje : https://nl.pcpartpicker.com/list/3qJP74
    Zijn er betere combinaties?

Alvast bedankt

Je geeft niet aan voor welke games/programmatuur, maar bij een dergelijk systeem zou ik er nog 32 GB RAM bijzetten.
En ik mis een SSD ...

Dankje voor de tips voor ram. Heeft 64gb ram voor gaming zoveel meer invloed dan 32gb? Mijn interesse van games liggen wat uit elkaar. Call of duty, overwatch, apex legends en nieuwe AAA games meestal. Final fantasy 14 MMO, Star wars games, elden ring, street fighter 6.
Qua apparatuur ga ik niks speciaals aansluiten en ook geen speciale software erop plaatsen. Juist de launchers voor mijn games op te starten, office, basisprogrammas zoals browsers, discord en OBS voor mijn gameplays op te nemen.

Wat de ssd betreft : Ik ben in bezit van een samsung 990 1TB nvme die ik in het nieuw systeem ga steken voor enkel windows. Met voorlopig mijn 2TB sata ssd van in mijn huidig systeem die ik later zal upgraden naar een 2de nvme indien nodig.

Knoop is doorgehakt. Ik ga de pc bestellen met 64gb ram en Phantom Spirit 120 koeler :)

Heb de bestelling nog niet gemaakt. Is pas voor binnen enkele weken. Wou al optijd eens rondkijken voor de beste combinatie voor mijn budget. Dus mijn eerste gedacht is toch beter en dat is 2x16gb ram zoals in de pc part picker link? Upgraden kan altijd

Idd, 32GB is voor gamen voldoende, met renderen kun je wel meer gebruiken maar als je dat niet doet...

• Leuk
Waarderingen: unix
Terug
Bovenaan Onderaan