Aankoop Geforce GTX 780

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
90
Ik ben van plan mijn GTX 580 te verplaatsen voor een GTX 780.
Mijn vraag is als dit kan met mijn huidige systeem, en welke GTX 780 adviseren jullie?
Dit zijn mijn specs nu:

Kast: Antec Twelve Hundred (Full tower)

Moederbord: Asus P8H67-M EVO

CPU: Intel Core i7 2600K

RAM: 2x 4GB DDR3

GPU: Geforce GTX580

Voeding: ATX 750W
 
Het zou zeker kunnen, het is alleen de vraag of het zin heeft. Waarvoor gebruik je je systeem? Gamen? Game je op ultra HD of op meerdere beeldschermen? Anders vraag ik me af of het je enig voordeel zal opleveren, daar de meeste games ook nog op je CPU vertrouwen...
 
Ik game op ultra, en op sommige games vind ik de fps nu al te laag, en als Battlefield 4 uitkomt zou ik die ook graag op ultra spelen. Dat zal niet meer lukken met mijn 580, maar is het ook niet nodig om mijn CPU te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
dat zal je zelfs met een GTX770 kunnen doen en die is een heel stuk goedkoper
 
Prijs maakt niet zoveel uit dus ga denk ik wel voor de 780. Dus welke GTX 780 raad je dan aan? En het is dus niet nodig om een nieuwe processor aan te schaffen?
 
Nee, natuurlijk is het niet nodig om je processor te vervangen, deze is nog krachtig genoeg voor de komende jaren.
 
Oke welk merk/type van de GTX 780 raad je aan dan? Ik kwam al een Gigabyte Windforce tegen maar heb verder geen ervaring met dat merk
 
kijk vooral naar de koeling en garantie verschillen wat betreft snelheid zal het zeer weinig uit maken
gigabyte maakt over het algemeen wel goede koelers voor hun gpu's garantie ben ik niet zo bekend mee normaal is dit 2 jaar
 
Dan ga ik denk ik voor die Gigabyte. Bedankt voor alle hulp!
 
Ja die wou ik eerst halen, maar ben uiteindelijk voor de EVGA GTX 780 superclocked gegaan. Als het goed is komt die morgen
 
Die ziet er ook netjes uit. Hij is alleen 100 euro duurder. Weet niet waar het hem in zit? Misschien betere koeling. De gigabyte kaart is sneller.
 
Volgens mij is de EVGA net iets sneller, en EVGA heeft ook lifetime warranty
 
De gigabyte heeft een snelheid van 1.006Ghz clock
De EVGA kaart 1.200 > je hebt gelijk, mijn fout.

Volgens mij heb je ook een betere koeling op je kaart.
Wel lekker dat je een garantie hebt voor altijd, mag ook wel als die super overclocked is :D

De kaart is zeker die 100 euro meer waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan