Aankoop laptop voor video en fotobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

DominiqueV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Hallo,
Wegens verdere opleiding op audiovisueel gebied (fotografie en video) heb ik de interesse om een nieuwe laptop te kopen. Daar waar zware programma's als adobe photoshop en adobe première pro moeten draaien op de laptop, is het dus noodzakelijk dat er minimum een gig of 2 werkgeheugen is. Ook een deftige processor is belangrijk. Ik weet dat er veel mensen zijn die ervaring en kennis hebben op dit gebied. Is er iets dergelijks te vinden voor een euro of 700-800 ? Zoja, waar? Alle tips en hulp zijn welkom.

Bedankt!

EDIT: ik kreeg deze link al eens doorgestuurd:
http://www.vandenborre.be/WEB/NL/La...ge77.vdb?Detail=KmqaOqqaQitbbe9nS6qaMmtoK.Nn#

De moeite?

Voor 700-800 kun je betere cpus krijgen dan dat. Bijvoorbeeld een T8100 of hoger. gebruik je vista, is zlefs 3 gb misschien beter, gezien vista al snel 1 gb gebruikt, en die programmas ook wel veel gebruiken.

Deze is al stuk sneller dan de eerder voorgestelde. (niet zozeer in het gebruik met vista, maar vooral met video en foto bewerking)

Toshiba is goed merk, dus zal een mooie aankoop zijn denk ik. Kijk ook eens naar de andere merken (wat hun aanbieden voor dit geld, en kijk eens bij andere aanbieders hoeveel deze laptop bij hun kost).

Maar bij de tweede laptop zit 'slechts' een 15,4 inch scherm iets wat je nu niet wilt als je grafisch bezig gaat, dan wil je zo groot mogelijk.
Nadeel...aan een deftige processor en een deftig beeldscherm hangt ook een heel deftige prijs.
Kijk eens bij Dell inspiron.
Voor ongeveer € 900,- heb je dan een 17 inch scherm, een T8300 processor (wel zelf kiezen in de lijst) en 3 Gb intern.

Heb je de verkeerde link gegeven misschien? krijg te zien dat hij rond de 1300 is.

Als het deze wel is, dan is het nadeel eigenlijk opnieuw het scherm: bij de vorige had ik hier overheen gekeken, maar voor bewerking is een 17 inch fijner, deze is 15,4. Als je de laptop vooral mobiel gaat gebruiken, is 15,4 wel wat fijner vanwege het formaat en het gewicht.

Ander nadeel: als deze dan echt 1299 kost is het een miskoop. Voor 1300 heb je gewoon betere merken met snellere componenten en voor 50 euro heb je al goede tas. Zelfs als deze laptop 899 kost vind ik hem duur. Ik heb een HP laptop die beter is qua specificaties en goedkoper was exclusief tas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan