aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik heb geen ervaring met laptops, maar wens er één te kopen, het is vooral noodzakelijk om websites te maken en verder het office pakket te gebruiken.

Er zijn veel aanbiedingen, wat moet er zeker aanwezig zijn en wat is en aangeraden prijs ?

Ik zie BV in de winkel één voor 750 euro , maar de processor is maar 1,4 ghz, 40GB harde schijf is dat voldoende of is het meer aangeraden om daar BV 1000 euro aan te besteden en een 3,3 ghz te kopen want voor spelletjes heb ik die niet nodig.

Hoe kan ik gegevens van mijn gewone computer naar de harde schijf zetten van een laptop, moet dit via cd's of gewoon via een usb kabel ?

Geplaatst door ericvanbelgie

Hoe kan ik gegevens van mijn gewone computer naar de harde schijf zetten van een laptop, moet dit via cd's of gewoon via een usb kabel ?

Als je XP hebt kun je "de wizard bestanden en instellingen overzetten" gebruiken.

Anders kun je een USB kabel/UTP (netwerk) kabel/printerkabel of CD-rom/DVD/diskette ( :eek: )/USB stick gebruiken :).

Die 1,4 is zeer waarschijnlijk een centrino. Dat is omgerekend meer dan een 2.0.

Centrino's zijn zeer handig als je veel zonder netvoeding wilt werken

aha

Aha dat wist ik niet dus het is snel genoeg, de laptop is van merk toshiba, is dit op zichzelf ok ?

OK?
Super.
Ik gebruik Toshiba nu zo'n jaar of 6.
Heb er echt nog nooit wat mee gehad en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten.
Ben nu met m'n derde laptop bezig, met een Centrino, en ik weet zeker dat deze Centrino 1,6 niet onderdoet voor mijn PIV in m'n desktop.

Succes,
Fonz

PS: 3 in 6 jaar? Ja, de baas bood me de gelegenheid om een beetje up to date te blijven. Voorlopig houd ik deze.
Toshiba M30-604

extra vraagje

Extra vraagje is de standaard 512 MB geheugen voldoende, en verder is een laptop bestand tegen het gebruik 24 op 24 laat staan dat die enkel s'nachts uit is ?

512 is voldoende, althans bij mij wel.
24 uur per dag aanstaan?
Tja, hij zal er eerder van slijten, maar waarom zou je dan een laptop kopen, jij bent toch ook niet 24 uur per dag wakker?

Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan