Aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochen91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Ik ga mijn hogere studies aanvatten en heb besloten om een laptop te kopen.
Deze zou moeten dienen voor schoolwerkjes (werken met teksten enzo), multimedia, internet en misschien ook wel een spelletje als fifa.
Ik ben echter toteel geen kenner wat pc's betreft.
Mijn school doet de volgende aanbieding: http://www.uhasselt.be/cid/aankoop-laptop/configuratie_laptop.asp
Zelf had ik ook de HP Pavilion opgemerkt. De laptop uit de aanbieding kost normaal gezien 1800 euro, dat is 1000 euro meer dan de Pavilion. Wat maakt de laptop in kwestie dan zo veel beter dan de Pavillion? Ik heb ook opgemerkt dat dit een business notebook is. Is dit nadelig/voordelig in mijn situatie?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

De prijs van 1800 moet je met een korreltje zout nemen hier is hij al voor rond 1250€ te krijgen maar ik begrijp dat je zelf ook nog een notebook had gevonden maar je geeft geen type als je die geeft dan kunnen we vergelijken
Modag

Ja, het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je ermee wilt doen en (minstens zo belangrijk) wat het mag kosten.

Als je een multimedia-pc wilt waar je ook nog een spelletje op kan doen, moet je om te beginnen geen genoegen nemen met minder dan een Core2 processor en 4 GB geheugen. Je wordt tegenwoordig al snel verleidt door lage prijzen van een laptop, maar vaak heeft dat ook een goede reden: er zit een (voor de maatstaven van vandaag) min of meer verouderde, en daarmee minderwaardige processor in. Datzelfde geldt overigens voor videokaarten. In een multimedia-pc is een beetje fatsoenlijk beeld ook wel prettig.

Ook niet helemaal onbelangrijk is het beeldformaat. Je moet je even goed bedenken wat je wilt. 15 inch is een beetje de “standaard” maat voor een laptop. Als je veel gebruik gaat maken van die laptop, zou ik een groter scherm nemen.
Ga met prijs, processor, geheugen en beeldformaat in je achterhoofd eens even rondkijken

Ik had nog niet meteen een bepaald type Pavilion in gedachte. Maar neem nu bijvoorbeeld deze: http://notebooks-laptops.centralpoint.nl/hp/vb338ea%2523abh/pavilion-dv7-2140ed-entertainment-notebook-pc/. Deze zou met de aankoop van draagtas, office 2007 enterprise, Vista Ultimate en een virusscanner ongeveer op dezelfde prijs komen als de HP 8530p uit de aanbieding. Maar de Pavilion heeft wel een groter scherm (17,3 tegen 15,4) en een grotere harde schijf (320 tegen 160). Maar toch is de HP 8530p duurder. Zou iemand dit kunnen verklaren?

De prijs is max 1000 euro.
Nu vraag ik mij af of onder die prijs er betere laptops zijn als die HP 8530p uit de aanbieding?
groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan