aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

geecyman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Hallo iedereen, ik ben van plan om een laptop te kopen die ik ga gebruiken voor onder andere gamen. Ik ben nu eerst bezig met mijn oude laptop verkopen via marktplaats, maar mijn budget is ongeveer 550€. Ik zou de laptop graag via marktplaats willen kopen, aangezien dat wat goedkoper is. Ik had al de toshiba satellite L750-1v2 op het oog(ook op marktplaats, maar toen ik vanochtend keek was ie al verkocht, waarschijnlijk voor rond de 450€ aangezien iemand een bod van die prijs had gedaan. Die laptop is nieuw ca. 650€, best goedkoop dus. Is het wel goed om zo'n goedkope laptop te kopen? Is die laptop wel goed om te gamen?

Een GT-525m is echt niet heel noemenswaardig qua performance. wat denk je er op te gaan spelen?

Een laptop is per definitie niet erg geschikt om op te gamen. Een laptop is in beginsel bedoeld als mobiele computer, voor niet te zware toepassingen. Alles is erop ingericht om vooral niet teveel energie te gebruiken, en dat heeft natuurlijk gevolgen. Uithoudingsvermogen is belangrijker dan spierballen.
Dus als je ook nog een beetje performance wil, zijn er 2 opties: een ouderwetse desktop, of je spaarpot omkeren voor een echte game-laptop.

Dan kom je terecht bij bijvoorbeeld Alienware... kost wat, maar dan heb je ook wat.

Waar je vooral op wilt letten is de videokaart. Met een matige processor kom je misschien nog wel weg, maar een matige videokaart verziekt direct het game-plezier. Ik zou vooral eens gaan zien welke games je wilt gaan spelen, en welke eisen daaraan gesteld worden qua videokaart. Dat is wat je dan ten minste moet hebben, om niet op voorhand in de toekomst al kansloos te zijn.

Ik ben niet van plan om erg zware games te gaan spelen, zoals minecraft. Een vriend heeft een acer aspire 5750g en hij speelt er prima games op. de toshiba heeft dezelfde processor en videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan