Aankoop nieuw 13,3"netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo,
Ik heb nu een 10 " Asus Eee PC netbook en ben daar best tevreden mee, hij kan alles wat mijn 10 jaar oude inmiddels gecrashte desktop ook kon. Alleen een paar toetsen van het toetsenbord werken slecht).
Ik wil echter naar een iets groter beeldscherm ( kan niet te groot zijn wegens de ruimte op mijn tafel).
Bij Correct is een 13,3 " Toshiba Portege R700-1CX met Intel core i7 processor in de aanbieding van E. 1999,- voor E. 799,- Die E. 1999,- zal wel onjuist zijn maar het lijkt toch een goede aanbieding, voor mij vooral omdat het Windows 7 Pro heeft, dat nog op de XP van mijn oude netbook lijkt.
Ik game niet of nauwelijks, alleen mailen, tekstverwerking , foto's bekijken en browsen, veel google.
Is die Toshiba een geschikte netboook voor mij of is het verschil tussen 10 en 13,3 " niet zo groot om de uitgave te rechtvaardigen. Voor ca. E. 70,- heb ik een nieuw toetsenbord op de asus.
Zijn er zwakke punten van de Toshiba bekend, naar mijn indruk is Toshiba een van de pionniers op gebied van laptops.
Al vast bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat u met het door u genoemde model laptop betaalt voor veel meer rekenkracht dan dat u werkelijk nodig hebt voor de door u genoemde werkzaamheden.

Dit model, bijvoorbeeld, is al meer dan genoeg om deze werkzaamheden zeer ruim uit te kunnen voeren. Voor € 103,- extra kunt u vervolgens hierbij nog Windows 7 Pro aanschaffen, bijvoorbeeld van hier.

Is er overigens een speciale reden dat u de Pro-versie wilt gebruiken? Anders kunt u ook de Home Premium-versie nemen (hier), waarmee u € 30,- bespaart.

Bedankt voor uw reactie.
Nee, er is geen reden voor de keuze van Windows Pro, 7 gewoon is ook ok. Wel heb ik graag een DVD station er op. De Celeron processor lijkt mij wat traag, heb dan liever een i3 of i5. Ik had ook al door dat de Toshiba meer voor zakelijk gebruik is. Kan u mij een netbook 13,3 of 14 " met DVD station adviseren met windows 7, die goedkoper is?
Rest nog mijn vraag is er een beduidend verschil tussen een 10 "en een 13,3 "scherm?

Wat vind u dan van de Medion Akoya S4215 ultrabook, 14 " met DVD, i3, 4 Gb RAM, 500 GB HD E. 549,- + een extra windows 7 kopen? Als ik de windows 7 inlaadt vanaf een CD wordt hij dan naast de Windows 8 geplaatst of verdwijnt de windows 8?

Over Ultrabooks van Medion heb ik hier op dit forum niet zo'n goede verhalen gehoord, hoewel ik niet precies weet hoe het zit met de algehele betrouwbaarheid van Medion.

Tussen 10" en 13,3" is relatief gesproken sprake van een behoorlijk verschil, 3,3" komt overeen met ruim 8 cm.

Op Laptopshop.nl wordt me duidelijk dat 13,3"-laptops met een i3/i5/i7 toch wat exclusiever zijn, met prijzen tussen de € 800,- en € 1.500,-.
De Ultrabooks met deze zelfde specificaties zijn een stuk goedkoper met prijzen tussen de € 700,- en € 850,-.
Dit lijkt mij een mooie keuze: Samsung NP530U3C-A09NL.

Deze Ultrabooks hebben tevens een SSD in plaats van een conventionele harde schijf, waardoor ze veel sneller zijn met opstarten en het uitvoeren van programma's. Ze zijn door het ontbreken van bewegende onderdelen in de harde schijf ook energiezuiniger en minder kwetsbaar.

Als u de DVD van Windows 7 in de laptop plaatst, wordt Windows 8 verwijderd en komt Windows 7 hiervoor in de plaats.
Hierbij is het wel belangrijk, dat eerst de oude partitie(s) worden verwijderd, zodat de verschillende opstartbeheerprogramma's van Windows 7 en 8 geen conflict met elkaar krijgen.

Laatst bewerkt:
10 of 13 inch is best een groot verschil.
is zeer prettig aan de ogen.
de samsung die hierboven vermeld wordt gebruik ik speciaal voor de vakanties.
En deze is voor het gevraagde ruim voldoende.

De SSD maakt een ultrabook.

Zitten ze er niet in heb je een wannabe ultrabook.
Dan is het gewoon een Netbook ;) (Naast zijn stijle en gladde design van een ultrabook)

Echte Ultrabooks beginnen bij 800 a 900 euro ...

Ga dan voor de Lenovo thinkpad twist.
http://www.lenovo.com/products/us/laptop/thinkpad/thinkpad-twist/ > Kan je hem ook nog gebruiken als Tablet.

Of een Asus Zenbook http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ZENBOOK_UX31A/

Ze zijn wat duurder maar heb je ook wat. Denk dat de Twist het beste bij je past. De Asus heeft een Zakelijk vleugje.
>> - thinkpad twist. (Blacklight scherm en een I3) 780 euro << (Zit nog een promoot actie op ook tot 1 mei . Nog 2 dagen)
- Asus van 1000 t/m 1400 euro

Laatst bewerkt:
Aan allen die gereageerd hebben mijn grote dank. Geweldig dat dit forum er is!
De genoemde Samsung heeft geen DVD station. Heb nog wat gegoogled op Medion,
en inderdaad geen geweldige reputatie, zacht gezegd, dus dat gaat over.Wie heeft nog tips voor wat ik
zoek, 13,3 of 14 " ( groter past niet op mijn tafel ), met i3 processor, DVD station en
liefst windows 7, hoeft niet extreem dun en licht te zijn en de HD hoeft ook geen SSD te zijn Wat zou er op tegen zijn toch maar de genoemde Toshiba van Correct te kopen, al is het een overjarig model van 2010. Hij is wel voor zakelijk gebruik bedoeld, maar ik kan hem toch gewoon voor mijn taken gebruiken?, als ik geen goedkopere oplossing vind?

Laatst bewerkt:
Let goed op of het scherm van de nieuwe laptop niet glanzend is. Altijd voor een mat scherm kiezen, want die glanzende schermen weerkaatsen alles, zelfs als er maar een beetje omgevings licht is, laat staan als de zon schijnt (en dan bedoel ik niet buiten zitten, want dat kunt u helemaal vergeten met een glanzend scherm, maar gewoon binnen; dan is het licht al hinderlijk).

Heeft iemand nu nog een advies voor mij, ik zit nu toch te denken aan de Medion S4215 ultrabook,
nu van E. 549,- voor E. 400,- bij mijn Aldi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan