Aankoop nieuw beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colivar

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Beste forumleden,

Eerder stond ik bekend als "Creations" maar helaas ben ik de mail die ik voor dat account gebruikte kwijt geraakt. Vandaar dat ik nu verder ga via dit account.

Twee jaar geleden heb ik een nieuwe computer gekocht via helpmij (betreffende topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/648171-Game-PC-max-760-euro). Ik ben dan ook nog steeds erg dankbaar voor al uw hulp bij die aankoop. Deze computer gebruik ik nog steeds met veel plezier zonder er ooit problemen mee te hebben gehad.

Nu twee jaar later vind ik het tijd voor een nieuw beeldscherm. Ik gebruik mijn beeldscherm om mee te gamen en films op te kijken. Zelf was ik uitgekomen op dit (https://azerty.nl/producten/product_detail/1056/488973/samsung-syncmaster-s24b350h-.html) beeldscherm. Het budget ligt tussen de 200-300 euro. Graag uw mening over dit beeldscherm en zo nodig kan u een ander product adviseren.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Carl

Ps. Gelieve alleen beeldschermen adviseren die te koop zijn bij Azerty, ik ben zeer te vreden over deze webshop en wil om die reden ook alleen bij hun mijn nieuwe producten kopen.

Sinds kort is er IPS, wat zorgt voor betere kleurweergave en grotere kijkhoeken. Vooral bij fotobewerken komt dat van pas, maar bij films kijken is dat natuurlijk ook niet mis;) Dit is het goedkoopste, maar toch een zeer redelijk beeldscherm met die technologie. Wel schijnt het met gamen wat minder fijn te zijn, omdat de huidige IPS-schermen nog ietsje langzaam zijn.

Bedankt voor uw reactie, heeft u misschien nog een optie met snellere responsetijd?

Deze heeft een 1 ms snellere responstijd, of daar in de praktijk iets van te merken is, is nog maar de vraag (ook in vergelijking met "normale" (tn-) panelen): ik heb hier een televisie staan met een responstijd van 6 ms en ik heb nooit echt het idee gehad dat het beeld traag was...

Zijn er verder nog nadelen met dit tweede scherm ten opzichte van de eerste? En ik ben benieuwd naar uw mening van het scherm dat ik zelf had uitgezocht. Bedankt voor de reacties!

Tsja, ik denk dat er op de kijkhoek na weinig verschil zit tussen beide monitoren. De kleuren kan je kalibreren via Windows, dus daar ligt het ook niet aan. Dus als je niet gaat fotobewerken, zou ik je toch adviseren om voor je eigen keus te gaan;)

Ik ben uiteindelijk voor jou Dell S2440L - LED-monitor gegaan. Na nog is even goed te hebben gekeken vond ik die zeer aantrekkelijk uit de tests komen. Ik zal nog wat laten horen wanneer ik hem heb ontvangen.

Hallo, mijn beeldscherm is binnen, ziet er super uit. Geweldig beeld! Nog even een korte vraag, raden jullie mij aan het beeld te kalibreren? Zo ja, welk programma is daar geschikt voor.
Heel erg bedankt!

Kalibreren kan je doen met een programma dat standaard in Windows zit. Hiervoor moet je in menu Start zoeken naar "kalibreren" o.i.d.

Succes en veel plezier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan