Aankoop nieuw systeem, hulp gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy666

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Hallo beste mensen,

Binnenkort verhuis ik en ga ik mijn laptop vervangen door een desktop systeem. Ik heb zelf al een beetje gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn budget voor de pc is ong 700-800 euro, voor mijn monitor wil ik rond de 600 euro betalen.

Ik zoek:
- minimaal 27" scherm, resolutie groter dan 1920 x 1080 goede beeldkwaliteit, ik heb al enkele 27" setups gezien maar was niet te spreken over de beeldkwaliteit (samsung nog iets) extra hdmi aansluitingen zijn een pre
- pc ga ik niet zelf assembleren, dient door de winkel gedaan te worden, winkel (evt webshop) bij voorkeur in zuid-nederland
- wie kan mij een goede desktop aanraden, min 8gb geheugen, snelle videokaart, pc dient uitbreidbaar te zijn, evt solid state hd (mocht dit mijn systeem aanzienlijk sneller maken) + extra hd, windows 7 (64 bit?? wat raden jullie aan?)
videokaart dient bij voorkeur 2 of meer aansluitingen te hebben voor extra schermen/tv

Alvast bedankt voor de reacties.

Oh, en hoe stiller de pc is hoe beter, hij komt in de huiskamer te staan. :)

Budget - 700-800
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - kant en klaar
Besturingssysteem - windows 7
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

zijn wat standaard vragen, wil je die beantwoorden? (gewoon kopieren en antwoorden invullen op dingen waar nog geen antwoord bij staat)
Oh ja, hoezo wil je eigenlijk 8gb geheugen? 8gb ddr3 komt (verbeter me als het fout is) overeen met ongeveer 16gb ddr2.

Mijn budget voor de pc is ong 700-800 euro, voor mijn monitor wil ik rond de 600 euro betalen.

.

Welkom op Helpmij.nl

Bovenstaand lijkt me niet te kloppen.Een monitor voor 600 euro en dan gezien de rest van je budget dus max 200 euro over voor al je andere eisen:D

Haha, misschien was het niet duidelijk, maar het totale budget is dus ongeveer 1400 euro. Bedankt.

600 piek is denk ik, een beetje veel voor een 27'' monitor. En wil je de vragen antwoorden die hierboven staan?

Budget - 700-800
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen?
een beetje van alles, maar hij moet wel de nieuwste games kunnen draaien en een goede videokaart vind ik heel belangrijk, hij dient ook voldoende krachtig te zijn om meerdere (zware) applicaties tegelijkertijd te draaien zonder langzaam te worden.
Omgeving - HIj hoeft niet superstil te zijn, maar ik wil ook niet dat het is alsof een straaljager opstijgt als de ventilator draait, maar hoe stiller hoe beter zonder dat het veel rekenkracht kost

Assemblage kant en klaar
Besturingssysteem windows 7 (wat is mijn beste keuze?)
Opties / randapparatuur : hij moet een dvd-brandertje hebben en natuurlijk wifi, voldoende usb poorten en ik weet niet of er nog meer (nieuwere) aansluitingen zijn die er op moeten zitten

600 piek is denk ik, een beetje veel voor een 27'' monitor. En wil je de vragen antwoorden die hierboven staan?

Hallo, waarom denk je 600 te veel is? Ik heb al een beetje gezocht en grote monitoren met een hoge resolutie en goede beeldkwaliteit zitten toch al snel rond dit bedrag.

Ben er een stukje overheen gegaan, die monitoren blijken nog niet goedkoop....

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[242662]=1&product[7517]=1&product[280000]=1

Review schermpje:

http://tweakers.net/productreview/25894/dell-ultrasharp-u2711.html

Wifi? Een USB stickje is denk ik al voldoende....

Ik bedoel Wlan, dit moet ook snel zijn, want ik wil mijn router upgraden zodat ik hdfilms kan streamen naar mijn tv. Alhoewel ik nog twijfel of ik dit via een kabel ga doen wat volgens mij sneller is.

Die dell monitor had ik al gezien idd en leek mij een goede keuze, helaas is het scherm niet meer leverbaar via de dell site en ook moeilijk te bestellen via een goede webwinkel. Zou Dell met een nieuwe serie schermen komen, aangezien ze volgens mij geen >24 " schermen hebben momenteel?

Laatst bewerkt:
Een kabel is gegarandeerd veeeeeel sneller. Een Wireless LAN N sticktje zou in principe dit ook wel kunnen hoor.

Deze setup is van de tweakers site, is dit nog up to date of reeds verouderd? Dit is iets duurder, maar mijn budget is flexibel. Is dit een goede koop?

http://www.salland.eu/product/958181...esys-0111.html

Behuizing 906980 - Cooler Master CM 690 II Zwart, Geen Voeding
Voeding 129290 - Antec TruePower New Series TP-650 650 Watt, 20+24 Pins
Processor 702225 - AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Hexa Core
Processorkoeler 353794 - Scythe Mugen 2 Rev.B
Moederbord 856215 - Asrock 870 Extreme3
RAM-geheugen 49795 - Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart 953067 - Club3D Radeon HD 6950 2048 MB
SSD 872363 - Crucial RealSSD C300 64 GB, S-ATA III / 600, 70 MB's, 355 MB's, 2,5 Inch
Primaire harde schijf 259172 - Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Optische drive 897965 - Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
Toetsenbord 359348 - Logitech Gaming Keyboard G110 USB, Zwart, Qwerty
Muis 10165 - Logitech Mouse MX518 Gaming-Grade Optical PS/2 & USB, Grijs / Zwart
Speakerset 324409 - Creative Inspire T3130, 2.1, 5 Watt RMS Per Kanaal (2 Kanalen), 15 Watt RMS Voor De Subwoofer
Monitor 76488 - Samsung SyncMaster 2433BW 24 Inch / 60.9 Cm, 5 Ms, Zwart
Besturingsysteem 280510 - Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Assemblage 10483 - Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows

Hm, ik zie net dat de monitor er al bij staat, die kan er dus uit en goede muis heb ik al, dus zakt de prijs aanzienlijk.

Laatst bewerkt:
@jimmy666: nou, ik zie in de folder van scheer&foppen, expert, mediamarkt enzo elke week wel een monitor van 250-300 euro staan en die is dan iets van 27''+. En nee, ik kan geen namen noemen, want ik heb er zelf geen nodig, dus onthoud ik die dingen niet.:P

Die schermen zijn er idd maar hebben een lagere resolutie en vaak een slechtere beeldkwaliteit.

Ik zal ff proberen alles in een post te krijgen.

Hieronder ong. wat ik zoek

6 gb ram
moederbord dat in de toekomst uit te breiden is (dus sli) en met wlan en gewone lan aansluiting
goede videokaart die een paar jaar mee kan 2xhdmi en dvi? of 2x dvi en 1xhdmi (ik wil mijn tv aansluiten+monitor en later evt een 2de monitor, dus wat is het best?)
ssd
2de hd
stille koeler
brandertje
goede win7 versie (pro?)

Suggesties?

Asus Sabretooth P67 is een leuk bordje
ondersteund bijde Crossfire en SLI
8 x 8 modus (snel genoeg voor GTX560 in sli scheelt niks)
samen met een Core I5 2500 (K als je wilt overklokken)

alleen 6 GB gaat niet werken tis een dual channel moederbord dus tis of 4 of 8 of 16 gb geheugen

de eisen die nu trouwens stelt ga je niet redden met 800 euro zeker niet als je ook nog eens windows 7 pro + SSD en goede SLI ondersteuning wilt hebben

EDIT: ik heb hier wat voor je samengesteld klikerdeklik
het voldoed wel aan je eisen maar alleen niet aan 800 euro dat ga je gewoon niet redden
verder is 600 euro voor een scherm overdreven veel een hele goeie scherm kost 400 euro en dat is als je 3D wilt hebben
klikerdeklik
2MS is wat de gamers willen kwa refresh rate meer heb je niet nodig

Laatst bewerkt:
leg eens even uit waarom die resolutie zo belangrijk is dat je daar €450 extra voor over hebt boven een goede 23" 1920*1080p?
Welke "zware" programma's gebruik je?

Asus Sabretooth P67 is een leuk bordje
ondersteund bijde Crossfire en SLI
8 x 8 modus (snel genoeg voor GTX560 in sli scheelt niks)
samen met een Core I5 2500 (K als je wilt overklokken)

alleen 6 GB gaat niet werken tis een dual channel moederbord dus tis of 4 of 8 of 16 gb geheugen

de eisen die nu trouwens stelt ga je niet redden met 800 euro zeker niet als je ook nog eens windows 7 pro + SSD en goede SLI ondersteuning wilt hebben

EDIT: ik heb hier wat voor je samengesteld klikerdeklik
het voldoed wel aan je eisen maar alleen niet aan 800 euro dat ga je gewoon niet redden
verder is 600 euro voor een scherm overdreven veel een hele goeie scherm kost 400 euro en dat is als je 3D wilt hebben
klikerdeklik
2MS is wat de gamers willen kwa refresh rate meer heb je niet nodig

Dank u.

Vraagjes:
Wat is 8x8 modus en wat is het verschil tussen Crossfire en SLI?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan