Aankoop nieuw systeem max 800euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel08

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2011
Hallo,

ik zoek een nieuw systeem met hopelijk wat hulp erbij, een broer van me heeft hier al goede hulp gehad dus het leek me handig om hier ook even te posten!

Budget - 700, 800euro max (inclusief windows 7)
Doel - Gamen
Omgeving - Hoeft niet extra stil oid
Assemblage - Iig deels assemblage ivm garantie (ik geloof dat garantie anders niet te krijgen is?)

Besturingssysteem - Windows 7
Opties / randapparatuur - Beeldscherm etc heb ik.

Zit zelf te denken aan een I5 met een GTX 460 of beter, - zijn helaas zoveel versies van alles dat ik daar snel de weg door kwijtraak :P.

Garantie redelijk belangrijk, ik geloof dat sommige sites nu basis assemblage doen en daar wat garantie over geven, en de videokaart etc los erbij gooien, wat een mogelijkheid is. Als het erg veel op de prijs uitmaakt overweeg ik om het toch zelf te doen (voeding / graka / geheugen eerder vervangen, rest kan niet veel "lastiger" zijn neem ik aan?)

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
klikerderklik

dit systeem voldoed aan jou eisen
Core I5 2500 CPU
Asus H67 moederbord
GTX560 videokaart (ik raad echter wel de HD6950 aan die is 10 euro duurder maar veel sterker)
Samsung Spinpoint F3 1TB HDD
Corsair Builder series Voeding 600watts
Kingston Value ram 2 x2GB DDR3 1333mhz
Coolermaster Elite 430 behuizing
Coolermaster Hyper 212 Plus cpu koeler
Windows 7 64BIT
Hardware assemblage windows moet je zelf installeren maar dat is erg makkelijk met w7
je krijgt hierbij 2 jaar garantie van 4launch

Laatst bewerkt:
Dat ziet er heel goed uit, thanks!
Ik ga dan voor de 6950 - nog een bepaalt merk dat er uitspringt of zit er niet veel verschil tussen xfx (goedkoopste die ik zie staan) en bijvoorbeeld Club 3d

Oh, en nog één ding - is de processorkoeler nodig? - op de processor staat "Dit is een boxed processor, dus inclusief een standaardkoeler van de fabrikant!" En ik zie ook niet op de pagina van de processorkoeler staan dat die de I5 ondersteunt.

Licht waarschijnlijk aan mij die iets niet begrijpt :P

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat FireSt0rm nog gaat reageren op je (terechte) vraag: Vlgs. de specs wordt socket 1156 ondersteund door de CPU koeler. En socket 1156 wordt (ook) gebruikt voor de i5 (zie hier).

Ik vermoed dat men bij 4launch niet volledig is geweest, maar wacht even af waar Firest0rm mee terugkomt.

Tijs.

ja de CPU koeler is wel een must met de stock koeler van intel word deze cpu 70C op load
das aardig heet hoewel de cpu dit aan kan is een lagere temp geen overbodige luxe
het zorgt voor een langere levens duur

Alle Socket 1156 koelers passen ook op Socket 1155 het verschil is 1 pin
waardoor de aansluitings punten gewoon het zelfde zijn gebleven
ook coolermaster zelf zegt dat hij er op past
klikerdeklik even naar beneden scrollen en dan zul je dit zien

CPU Socket

Intel Socket:
LGA 1366 / 1156 / 1155 / 775 *

4launch moet zijn website updaten want ze scheppen nu het verkeerde beeld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.