Aankoop nieuw Werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick16

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
149
Ik ben van plan om het geheugen van mijn computer te gaan vervangen, mijn vraag aan jullie is, wat voor geheugen ik het beste kan nemen, op basis van mijn wensen en op basis van mijn systeem.
Ik heb nu ongeveer sinds een maand een nieuwe computer aangeschaft bestaande uit:
Phenom II 955 X4 BE
Nvidia 295 GTX
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
1 TB Western Digital Black FALS
Samsung syncmaster T240

Ik heb er destijds 4GB DDR2 PC 8500 1066 MHZ in laten zetten.
Maar ik vind dat het geheugen onderpresteerd en vooral bij veeleisende games de prestaties van mijn systeem niet ten goede komt.

Het belangrijkste is voor mij dat er geheugen in komt wat compatibel is met mijn moederbord en wat vooral met oog op het spelen van games de boel verbeterd.
Ik zat zelf te denken aan DD3 PC3-10666 1333 MHZ

Ik zat te denken aan dit: http://www.azerty.nl/8-749-220018/o...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Of dit: http://www.simmcity.nl/index.php?mod=3225&art=740617150360

Of deze: http://www.azerty.nl/8-749-213070/team-elite-ddr3-geheugen-4-g.html

Ik overweeg om het geheugen te vervangen omdat ik de prestaties van mijn gamesysteem toch vind tegenvallen, ik heb bijvoorbeeld Batman Arkham Asylum gekocht en daar kan ik de instellingen niet hoger zetten dan 4 x AA of anders droppen de framerates heel erg.
En dat is toch niet wat ik verwacht had van het systeem waar ik bijna geen kosten voor gespaard had, (duurste videokaart, dure processor etc).
Ik denk dus dat het alleen aan het geheugen kan liggen aangezien ik mijn drivers gewoon allemaal geupdate heb, mijn processor is zelfs overgeclockt naar 3.6 ghz per core dus daar zal het ook wel niet aan liggen.
In ieder geval alvast bedankt voor het advies,
Met vriendelijke groet, Rick
 
Ik denk niet dat het vervangen van het geheugen de prestaties v.w.b. het gamen zal verbeteren
 
Zozo zware games heb jij dan draaien:confused:

Maar ik zal niet weten of dat echt verbeterd

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Ja ik snap er ook weinig van, ik dacht dat deze setup toch voorlopig wel voldoende zou zijn. Waar kan het anders aan liggen denken jullie?
 
Gekke vraag misschien, maar wat voor voeding zit er in die PC?
 
Een coolermaster M850 Realpower Modulaire voeding.
Ik heb net trouwens de nieuwste drivers geinstalleerd en direct x 10 en alles loopt nu eigenlijk als een zonnetje, net AA op 16 x Q zelfs gezet en alsnog loopt Batman Arkham Asylum enorm snel. Dus ik denk dat het hiermee opgelost is, bedankt in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Oke maar al wil je het toch nog sneller kan je ook denken aan je:

-Hdd als deze erg vol is word hij traag.

-CPU

-Geheugen


Groetjes!
 
Ik heb net meer dan 200 GB aan downloads weggegooid, dat heeft ook wel geholpen volgensmij.
Heb nu weer 774 GB vrij.
En ja mijn CPU die loopt nu op 4 x 3,6 GHZ , moet ook wel genoeg zijn volgensmij.
En ja die uitbreiding van het werkgeheugen, die komt er ook nog wel, maargoed alles loopt nu weer perfect, nu ik de nieuwe drivers en direct x 10 heb geinstalleerd. Dus voorlopig is die 4 GB DDR2 1066 MHZ denkik wel genoeg. Bedankt in ieder geval voor de tips!
 
mooi pc'tje kan aan mijne niet voldoen:

160g HDD

CPU intel pentium 4 3,99 GhZ

1gb geheugen

Toppie pc:confused:
 
mooi pc'tje kan aan mijne niet voldoen:

160g HDD

CPU intel pentium 4 3,99 GhZ

1gb geheugen

Toppie pc:confused:

Haha ja ik heb er ook een hoop aan uit geven!
Ik heb het ook heel lang me minder moeten doen, maar toch maar een keertje gespaard voor een echt goed gamesysteem, vandaar.
 
Oke maar al wil je het toch nog sneller kan je ook denken aan je:

-Hdd als deze erg vol is word hij traag.
Zet ik even mijn vraagtekens bij

-CPU

-Geheugen


Groetjes!

Het rood gekleurde zou bij jou advies als onnodig zijn.
het geheugen ging het hierom en conclusie was er al....
Cpu is gewoon zeer goed...

dus...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan