Aankoop nieuwe laptop met VT compatibel

• Onderwerp starter Onderwerp starter unix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

unix

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2014
Goede avond iedereen

Voor mijn studies als netwerkbeheerder heb ik een nieuwe laptop nodig met verplicht 16 GB ram, 64 bits en Virtual Technology Compatibel + een SSD raden ze aan maar is niet verplicht. Al zou ik het liever het er sowieso willen bijnemen. De rest mag ik volledig zelf naar men zin kiezen. Graag max. 3kg aangezien ik hem dagelijks moet meenemen.

- Doel laptop : Studies
- Maximum budget : 1100 euro
- Scherm liefst 15,6 inch maar 17.3 inch is ook prima
- HDD liefst 1TB maar 500GB is ook goed
- AZERTY toetsenbord graag
- Mijn voorkeur van merken gaat naar : Lenovo, Asus, HP, BTO (heb ik nog nooit gebruikt maar hoor er hier en daar veel goeds over)

Ik heb hier en daar wat samenstellingen proberen te maken en kan zelf niet kiezen welke nu juist DE beste is. Als Windows 10 er niet zou bij zijn kreeg ik aan te raden van iemand die aan te kopen voor minder als 30 euro op G2play.

Keuze 1 : laptop1.jpg (Zonder Windows 10)
Keuze 2 : laptop2.jpg (Zonder Windows 10)
Keuze 3 : http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/ideapad/y700-series/y700-15/?sb=:000001D4:00050822:

Ik vinkte altijd betere koelpasta aan en pixelgarantie ook. Weet niet of dat echt zo handig is om er bij te nemen. Nu wat die laptop sleeve betreft lijkt me wel handig qua veiligheid als je hem per ongeluk laat vallen enz. Nu is de vraag welke van de 3 keuze is het beste of heb jij zelf een betere keuze voor mij aan te raden?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Als BTO fan (klik op mijn naam en bekijk mijn systeem) adviseer ik je om ook even dit topic door te lezen : Klik

Na het vele nadenken ben ik er toch van overtuigd om bij BTO iets aan te schaffen. Toch zit ik met nog een paar kleine vraagjes.

- Is het aan te raden voor betere koelpasta erbij te nemen?
- Hoe groot is de kans (ongeveer) dat ik gebruik kan maken van die pixelgarantie? Valt dit veel voor dan aangezien ze dit als optie erbij geven?
- Ik zie hier een draadloze kaart voor WIFI van 433 Mpbs of 867 Mbps. Stel ik neem die van 867 Mbps gaat mijn Wifi dan sneller/vlotter gaan?
- U heeft een laptop aangeschaft met een gratis draagtas + actiekit. Wat moet houd dat actiekit precies in?

Laatst bewerkt:
Die koelpasta zou ik je idd. aanraden.
Pixelgarantie, tja, da's net zoiets als de Staatsloterij...........
Wifi : geen flauw idee
actie kit : bel even met BTO ?

Bedankt voor de info. Ik zal eventjes contact opnemen met BTO daarvoor. Niet dat ik van dat actiekit iets groots verwacht. Maar zo weet ik wel al wat ik toegestuurd krijg.

Volgens BTO zelf:

een actiekit bestaat uit een muis, een muismat, oordopjes en een schoonmaakdoekje.

Ik zie hier een draadloze kaart voor WIFI van 433 Mpbs of 867 Mbps. Stel ik neem die van 867 Mbps gaat mijn Wifi dan sneller/vlotter gaan?
Dat hangt er van af welke router je hebt.
Om dat soort ( theoretische ) snelheden te kunnen halen heb je een router nodig die ondersteuning biedt voor WiFi ac.
Heb je een router met WiFi b/g/n , dan zal je nooit hoger dan 150 Mbps halen.

Men excuses voor het lange wachten op mijn antwoord. Ik heb men 1ste keuze aangekocht + Windows 10. Heb hem al 5 dagen in gebruik. Uiteraard kan ik op zo'n korte tijd nog niet alles beoordelen maar hij werkt super op het eerste zicht. Iedereen is bedankt voor het gegeven advies en info :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan