aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels dessein

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
hallo,

Ik ben (zoals velen hier) van plan om een laptop te kopen. Echter weet ik niet echt waar ik op moet letten bij deze aankoop.

De laptop die ik wil kopen zou ik vooral gebruiken voor schoolwerk en andere. Hij is niet echt bedoeld om op te gamen ofzo... (al kan dat wel eens gebeuren ^^)
Nu ik studeer architectuur, dus met schoolwerk bedoel ik niet een paper in word typen, maar bedoel ik (redelijk) zware grafische programma's (tegelijkertijd) draaien.
Ik vind het zeer belangrijk dat mijn laptop snel reageert, er is niets frustrerender dan ergens op klikken of iets openen en moeten wachten tot je laptop reageerd.

De nadruk ligt dus vooral op snelheid en de mogelijkheid om veel dingen tegelijkertijd te doen zonder dat hij slechter of trager reageerd.
verder zou het ook handig zijn moest hij grafisch sterk zijn.

Ik heb een budjet tot 1300€.

iemand enig idee welke laptop het best in dit profiel past?

heel erg bedankt!

Niels

hallo (weeral),

ik heb ff zitten zoeken en kwam uit op:

sony vaio VGN-FW41M/H prijs: 1.299,30 € Incl. BTW

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium
Microsoft® Windows® Service Pack 1

Architecture Platform
Intel® Centrino® 2 processortechnologie
Chipset Mobile Intel®
PM45 Express-chipset

Kleur
Kleur klep Zilver

CPU-sectie
Processornaam Intel® Core™2 Duo-processor P8700, ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep®-technologie
Processorfabrikant: Intel®
Processorsnelheid: (GHz) 2,53
L2-cache (MB) 3
Frontside bus (MHz) 1066
Aantal cores 2

Geheugen
Grootte geheugen (GB) 4
Snelheid van geheugen (MHz) 800
Type geheugen DDR2 SDRAM (2 x 2 GB)
Maximale hoeveelheid ondersteund geheugen (GB) 8

Drives Capaciteit
harddisk (GB) 500
Type vaste schijf Serieel ATA
Snelheid harddisk (tpm) 5400
Type optisch station Blu-ray Disc™-combostation (lezer): BD ROM/ DVD+-RW/+-R DL/RAM-station
Montage optisch station Ingebouwd