Aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlseH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2010
Ik ben begonnen met mijn zoektocht naar een nieuwe laptop en zou heel dankbaar zijn met wat hulp! Ik probeer de situatie wat te schetsen:

Mijn laatste laptop was een HP dv9064ea:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00787648&tmp_task=prodinfoCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=be&lang=nl&product=3289702
Die heb ik ongeveer 3 jaar geleden gekocht en heb ik tijdens mijn studies gebruikt voor Autocad, Photoshop,... en dat ging toen al bij al redelijk goed. Er zijn tijdens de garantieperiode wat hardware-probleempjes mee geweest, maar in het algemeen was ik wel tevreden met dit model.
Helaas is nu de videokaart defect en werd me aangeraden (niet in een winkel, maar van iemand die aan alle merken werkt) om te kijken voor een nieuwe laptop i.p.v. de hoge herstellingskost te betalen…

Mijn huidig laptopgebruik:
- Internet
- Muziek downloaden, video’s bekijken, …
- Sketchup, Autocad en Photoshop: af en toe, maar nooit met heel zware taken.
- Weinig verplaatsingen

Voorkeur:
- 17” scherm +
- Intern RAM-geheugen: 4GB +
- Videogeheugen: dedicated
Op gebied van processors, videokaarten, … weet ik niet goed wat in mijn geval aan te raden is…

Budget: 800 euro, bereid tot max. 1000 euro te gaan bij verantwoord voordeel.

Dankuwel!

Afgezien even van je vraag over een nieuwe laptop.

Je probleem met die HP is een bekend verhaal en kan voor een paar tientjes opgelost worden...

Serieus?

Hij zei me dat dit 'vastgelast' zit op het moederbord, en dat dus alles samen vervangen dient te worden. Samen met de transportkosten, diagnose/verwerkingskosten (of zoiets),... bij HP zelf, zou ik moeten rekenen op 300 à 400 euro...

En dan rekening houdend met het feit dat de batterij al lang kapot is en er geen garantie meer op de laptop zit, zou ik beter mijn geld geven aan een nieuwe... :-s

Nu... ik zal eerst voor de zekerheid vanavond nog eens checken hoe hij het precies opgeschreven heeft, want misschien heb ik het verkeerd begrepen en zit het probleem bij een ander onderdeel. Ik dacht alvast dat het de videokaart was, maar ken er ook niet zo veel van...

Ik weet precies wat het probleem is en weet ook hoe en waar je de laptop voor 50,- euro kunt laten maken. Het is ook het bekende probleem met de videochip.

heb daar al verschillende laptops uit deze serie tot volle tevredenheid laten repareren.

Interesse? Stuur me dan even een berichtje.

in tegen stelling tot pc's waar dell behoorlijke prijzen vraagt, zijn de laptops op dit moment goedkoop en kwalitatief. Kijk is bij studio 17.

Ik raad ze meer aan op dit forum, er zijn ook vooral van toshiba nog een aantal mooie maar die zijn lastiger te vinden en verschillen overal van prijs.

Dit is een zeer mooie combinatie:

- i-720QM processor
- 4650HD radeon kaart
- 4gb geheugen
- full HD scherm
- zeer mooi geluid
-500gb (7200rpm harde schijf)
9-cell litium (4uur op batterij met word)
bluetooth (35euro extra)

met een 5% kortingsbon die je zo van internet kan halen kom je dan uit op: 896euro.

je kan hier eventueel nog een blue ray speler aan toe voegen, dan kom je uit op 992euro.

wel steekt de accu naar de onderkant toe uit waardoor die altijd wat omhoog staat, ikzelf ervaar dit als prettig wanneer ik aan het typen ben, de 6-cell is alleen beschikbaar in de i5 laptop. Verder moet je bellen naar dell voor het Scherm dit kan je niet op de site selecteren. Wat ik je aanraad als je niet weet waar je naartoe moet bellen is een random nummer van dell kiezen en dan vragen of ze je door willen sturen naar een verkoper. deze stuur je via mail een offerte en dan kan je die betalen, daarna komt ordebevestiging. Gemiddeld heb je hem na 1 a 2 weken in huis.

deze bijvoorbeeld:

i5-540m (snelle i5 2.53ghz + 3.06ghz in turbo)
5650radeon HD videokaart
4gb geheugen
full HD scherm
zeer mooi geluid
500gb (7200rpm)

Ik weet niet of blueray kan heirvoor zal je moeten bellen, deze configuratie kost je 900euro als bluray kan waarschijnlijk ook rond de 1000euro.

Wil je geen full HD scherm maar een standaard scherm dan kan je van deze prijzen 100euro aftrekken.

Verzekering is slechts 1jaar maar wanneer er iets mis gaat kan je tot 5jaar voor 130euro altijd bijverzekeren een defect bijvoorbeeld na 3 en een half jaar zal je maximaal 130euro kosten;) ik raad ook aan later pas bij te verzekeren wanneer je het nodig hebt.

Van te voren wil ik zeggen dat met het bedrag en de eisen die je hebt heel veel laptops goed zijn:)

Bedankt voor de tip!! Die Dell Studio 17 lijkt mij inderdaad héél interessant.

Met jouw voorstellen, heb ik op de website (van België, kan dus een beetje verschillen) volgende 2 mogelijke pakketen samengesteld:

DELL Studio 17 € 769,50 (€ 994,00 - € 184,00 jubileum sales - € 40,50 korting)
- INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
- 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
- 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
- 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
- 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
- Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
- Standaardondersteuning: 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

- Voor € 845,50 : 1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500 GB)

DELL Studio 17 € 807,51 (€ 1.163,01 - € 313,00 jubileum sales - € 42,50 korting)
- Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
- 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
- 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
- Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
- Standaardondersteuning: 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

- Voor € 888,25 : 640 GB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 320 GB)

Ik heb nog enkele vraagjes hierover:

- Vanop Notebookcheck.nl kon ik afleiden dat de ATI HD 5650 beter scoort dan de ATI HD 560v. Zou dit verschil groot zijn?
In beide gevallen had ik geen keuze om een andere videokaart te kiezen…

- Neem ik beter Windows 7 Professionel voor 30euro meer? (Op school vroeger deden ze dat automatisch voor Autocad…)

- Is het soms beter/veiliger om 2 harde schijven/dual hard drive te hebben?

Graag jullie mening over welke laptop jullie de beste koop lijkt. Of welke aanpassingen ik best nog doe.

Alvast bedankt!!

- de 560v is een typefout dit heb ik al eens gemeld maar ze zijn te koppig om te luisteren. het is feitelijk gewoon de HD4650 deze is bijna gelijk aan de 5650(heeft wel wat meer transistors en is ietsie sneller) hij heeft alleen geen direct x 11 wat voor spellen in de toekomst een vereiste zal worden (ik gok op 2jaar:p)

de i7 maakt dit deels goed doordat het bij spellen als modern warfare 2 alle 4 de cores kan gebruiken 4cores is ook toekomst gericht. helaas laten ze je deze keus maken. Ik heb gekozen voor de i7. en mijn kaart kan net cod4 in full HD spelen en ook cod5 (modern warfare 2) in high details.

-vind zelf windows 7 professional niks toevoegen, ik kan zo ultimate erop zetten maar heeft amper zin=/

- 2 harde schijven kunnen veiliger zijn, wanneer je op de 1 een back-up zet en de ander crashed bijvoorbeeld. maar dan kan je net zo goed een back-up op een externe harde schijf maken. Ow ennu met harde schijf word je wel nogal opgelicht... je krijgt namelijk 451GB het is altijd zo dat ze bij elk merk meer zeggen als dat ze geven=/. 640gb zal waarschijnlijk 580gb zijn ongeveer minder reductie omdat het 2 schijven zijn:p. Voor veiligheid zou ik het niet nemen enkel als je denkt dat je ruimte tekort komt mischien:)

- voor zover ik weet kan je via de telefoon bluetooh regelen, full HD scherm, mischien blue-ray maar weet dat niet waarschijnlijk niet.

ik zou net als jouw de 1jaar dekking nemen, mocht er echt iets mis gaan met je laptop (18/100 gaat binnen 3jaar iets mis) dan kan je voor 130euro een jaar bijverzekeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan