Ik ben begonnen met mijn zoektocht naar een nieuwe laptop en zou heel dankbaar zijn met wat hulp! Ik probeer de situatie wat te schetsen:
Mijn laatste laptop was een HP dv9064ea:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00787648&tmp_task=prodinfoCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=be&lang=nl&product=3289702
Die heb ik ongeveer 3 jaar geleden gekocht en heb ik tijdens mijn studies gebruikt voor Autocad, Photoshop,... en dat ging toen al bij al redelijk goed. Er zijn tijdens de garantieperiode wat hardware-probleempjes mee geweest, maar in het algemeen was ik wel tevreden met dit model.
Helaas is nu de videokaart defect en werd me aangeraden (niet in een winkel, maar van iemand die aan alle merken werkt) om te kijken voor een nieuwe laptop i.p.v. de hoge herstellingskost te betalen…
Mijn huidig laptopgebruik:
- Internet
- Muziek downloaden, video’s bekijken, …
- Sketchup, Autocad en Photoshop: af en toe, maar nooit met heel zware taken.
- Weinig verplaatsingen
Voorkeur:
- 17” scherm +
- Intern RAM-geheugen: 4GB +
- Videogeheugen: dedicated
Op gebied van processors, videokaarten, … weet ik niet goed wat in mijn geval aan te raden is…
Budget: 800 euro, bereid tot max. 1000 euro te gaan bij verantwoord voordeel.
Dankuwel!
Mijn laatste laptop was een HP dv9064ea:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00787648&tmp_task=prodinfoCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=be&lang=nl&product=3289702
Die heb ik ongeveer 3 jaar geleden gekocht en heb ik tijdens mijn studies gebruikt voor Autocad, Photoshop,... en dat ging toen al bij al redelijk goed. Er zijn tijdens de garantieperiode wat hardware-probleempjes mee geweest, maar in het algemeen was ik wel tevreden met dit model.
Helaas is nu de videokaart defect en werd me aangeraden (niet in een winkel, maar van iemand die aan alle merken werkt) om te kijken voor een nieuwe laptop i.p.v. de hoge herstellingskost te betalen…
Mijn huidig laptopgebruik:
- Internet
- Muziek downloaden, video’s bekijken, …
- Sketchup, Autocad en Photoshop: af en toe, maar nooit met heel zware taken.
- Weinig verplaatsingen
Voorkeur:
- 17” scherm +
- Intern RAM-geheugen: 4GB +
- Videogeheugen: dedicated
Op gebied van processors, videokaarten, … weet ik niet goed wat in mijn geval aan te raden is…
Budget: 800 euro, bereid tot max. 1000 euro te gaan bij verantwoord voordeel.
Dankuwel!