Aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marwe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hoi,

Ik heb een vraag, een tijdje terug heb ik een HP dv7 4050ed gekocht. (Specificaties van de HP)

Deze voldoet niet aan de eisen, ik denk dat HP nog niet klaar is om zulke snelle computers te maken, aangezien ik alleen nog maar problemen met deze laptop gehad heb, de eerste was constant traag, en is terug gegaan als DOA, de 2e was minder traag, maar naar mijn mening nog steeds niet wat het zijn moet. Hij flipt al uit zijn plaat met een simpel spelletje en FireFox open. Springt de CPU naar 87% en wil die niks meer. Deze ga ik dus ook terug brengen, en nu wil ik geen HP meer en ook geen Intel meer.

Dus kwam ik deze op het spoor: Asus K52DREX146 (+ specificaties)

Nu vroeg ik mij af (aangezien ik niet weet hoe ik AMD moet interpreteren) is deze laptop (op de bugs van de HP na) ongeveer gelijk qua specificaties?

Ik heb een laptop nodig waar ik HD-films op kan maken, zware photoshop dingen op kan doen, en uiteraard ook op kan gamen.

Ik hoop snel wat te horen, alvast bedankt!

-Marwe

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik zal je vraag verplaatsten.Succes met je vraag:thumb:
Ik geef er voor de duidelijkheid wel een andere titel aan je vraag dan.Een typenr zegt in dit geval dan niet zoveel.

Laatst bewerkt:
Marwe, die oorspronkelijke laptop had alles in zich om een leuke laptop te zijn, behalve de processorsnelheid. Die AMD laptop vind ik vaag. Ik zie namelijk nergens het exacte videokaarttype staan.
Die HP die je had is theoretisch een leuke machine, echter, gelet op de prijs moet er ergens een veer worden gelaten en dat is in dit geval de processorsnelheid.

Als je een laptop wilt hebben voor videobewerking dan zal je op zijn minst een processor moeten hebben van (liefst ver) boven de 2000 (en dan bedoel ik geen Pentium IV, maar minimaal een core 2 duo)
Wat AMD en Intel betreft : voor jouw primaire gebruikerseisen doe je er goed aan om een laptop te kopen met een Intelprocessor en niet eentje met een AMD.

Laatst bewerkt:
En wat TS wil met laptop is echt te zwaar voor laptop
Tenzij je € 1700,- of meer voor laptop wil uitgeven.

HD videobewerking vereist een hele snelle harde schijf. De schijven in laptops zijn slechts 5400 toeren. Dat gaat op dat punt altijd de bottleneck vormen. Dat geldt evengoed voor andere merken.

Voor games zijn er betere laptops te vinden voor dat geld.

De standaard installatie van Dell/Compaq/HP/Asus enz...... is altijd zwaar beladen met allerleid software. Leuk omdat je alle denkbare software aan boord hebt, maar dat gaat altijd ten koste van de performance. Eerste wat ik dan ook altijd doe is de standaard installatie verwijderen en er een installatie opzetten die voldoet aan mijn wensen.

De Asus heeft 2GB minder geheugen. Dat is dan weer niet handig voor intensief Photoshop gebruik.

Gister ook al vaker tegen TS in de chat vertelt dat de i7 niet er voor zorgt dat de laptop traag is maar de software die standaard op de HP laptop geinstalleerd is, is het probleem!

Een schone(dus zonder HP rotzooi) installatie van Windows lost het probleem op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan