Aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiney

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
Hallo,

Binnenkort begint mijn studie en daarvoor heb ik een laptop nodig. De laptop ga ik vooral gebruiken voor mijn studie en voor games(BF3,MW3 etc), af en toe films kijken en internetten(Facebook,Twitter). Ik moet de laptop niet elke dag naar school meenemen ongeveer 1 of 2 x per week. Voor de rest ga ik de laptop ook thuis gebruiken als destkop. Mijn budget is maximaal 750 euro.

Ik wil het liesfst een 15,6 inch scherm(graag in de 15 inch) , i7 derde generatie proccesor, opslagcapaciteit 500GB(mag ook meer), Geheugen 6GB DDR3(mag ook meer), een redelijke accu en een videokaart die spellen als MW3 en BF3 op normale en hoge instellingen aan kan.

Het liefst wil ik een Asus of een Toshiba, ik heb 2 laptops gevonden die ik zelf redelijk goed vond maar ik weet het toch niet zeker Asus K55VD-SX019V en Toshiba Satellite L855-124 weet iemand welke laptop beter is of is er een betere voor max 750 euro. :D

En welke videokaart is beter? de Radeon Hd 7670M 1GB Videogeheugen op de laptop zit er geen on-board videokaart of de NVIDIA GeForce 610m met 2GB videogeheugen en op de laptop zit er ook een on-boardkaart videokaart Intel HD Graphics 4000

Alvast bedankt!

Hoi shiney,
Alles wat je zoekt kan je zeker vinden bij www.bto.eu
Kan je ook kiezen wat je in je laptop wil hebben.
Succes...

Videokaarten zijn allebei slecht. Kijk maar eens hoeveel FPS je kunt halen bij de spellen die je noemt bij de krachtigste (AMD Radeon HD 7610M):

Battlefield 3

Low: 29.9 FPS
Med: 19 FPS
High: 14.6 FPS
-----------------------------------------------
CoD: Modern Warfare 3

Low: 122.6 FPS
Med: 52.7 FPS
High: 32 FPS

Niks dus. Deze laptop voldoet wel aan jou eisen, maar zit ver boven jouw budget. Deze laptop kan wel Battlefield 3 draaien (ook nog maar net):

Battlefield 3

Low: 61 FPS
Med: 42 FPS
High: 32 FPS
Ultra: 14 FPS

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
@Paranoid
Super goed speurwerk:D! Domme ik:p!

PS: Ik zie nu dat ik een verkeerde link heb gegeven, niet naar een laptop maar naar een videokaart:rolleyes:. Ik bedoelde deze. Maar het komt op de videokaart neer.

Laatst bewerkt:
er zijn vele criteria te bedenken voor de juiste keuze. Wat ik erg belangrijk vind is dat het scherm dof is en niet zo'n glimmend scherm. Ik heb nu een laptop met een dof scherm en net nieuw erbij gekocht een met zo'n glanzend scherm. Wat is dat vreselijk! Niet alleen dat alles weerspiegelt in zo'n glanzend scherm, maar de alles is ook net iets minder scherp dan bij een dof scherm.
Dus bij een volgende latop weet ik wat ik zeker NIET meer wil en dat is een glanzend scherm.

bedankt voor de reacties maar zijn er mensen die iets meer weten over Medion want ik weet niet of het een betrouwbaar merk is. Ik had gehoord dat Asus en Toshiba heel goed waren met laptops.

Ik heb geen ervaring met medion maar als ik jouw was zou ik voor een betrouwbaardere merk gaan.
Als je 929 euro kan uitgeven koop deze
Je kan battlefield op high spelen op full hd op 35 fps

echt een super laptop maar ik wil niet meer dan 750 Euro geven
Ik heb geen ervaring met medion maar als ik jouw was zou ik voor een betrouwbaardere merk gaan.
Als je 929 euro kan uitgeven koop deze
Je kan battlefield op high spelen op full hd op 35 fps

Medion is een Duits topmerk. Vergelijkbaar met MSI qua kwaliteit. Iets minder dan ASUS, maar zeker niet slecht.

hmm... ik ga tog voor de Asus K55VD-SX019V of Toshiba Satellite L855-124 welke zou ik kiezen?

Ze zijn hetzelfde:s. Maar die Asus heeft een aluminium behuizing. Ik zou die Asus kiezen als ik jouw was.

Suc6:D!

Weet iemand of er ook nog nieuwe modellen komen van Asus of Toshiba want ik kan nog tot eind augustus wachten eigenlijk.

Ik heb de ASUS N55SF-S1300V gekocht en ik wil een RAM upgrade doen maar moet ik dan persé hetzelfde merk RAM kopen of maakt de merk niet uit.?

Hoi....

Neen dat hoeft niet per definitie. Een ander merk mag ook. Het wil wel eens gebeuren dat 2 verschillende merken elkaar tegenzitten maar die kans is niet zo groot.
Aangezien deze laptop over 2 memory slots bezit en standaard al 4 gb heeft heb je voor zekerheid gekeken of dit 1x4 of 2x2 gb is?
Web-shop 4Launch geeft aan dat 1x4 is. Dat zou dan het mooiste zijn bij een upgrade. Maar even zeker weten is natuurlijk beter,anders moet je upgrade anders namelijk. Al heb ik zelf ook wel het grote vermoeden dat het 1x4gb is.

Bedankt voor je snelle reactie ik heb het onderzocht en het is 1x4GB :D en ik 2 sloten dus ga ik nog een RAM stick kopen van 4GB :D, kan jij mij een goede merk adviseren die niet te duur is (SODIMM DDR3 1333MHZ 1x4GB) en nog een vraag is een ram van een pc en laptop hetzelfde?

Laatst bewerkt door een moderator:
http://tweakers.net/pricewatch/258963/kingston-kvr1333d3s9-4g.html

Deze is gewoon een goede voor je. Prijs is gunstig en merk is gewoonweg top. Je kunt zelf nog keuze maken bij wie je beteld (en op vooraad is.) Bij Azerty of 4Launch bijv zit je op 23-24 euro incl verzenden en daar is niets mis mee.
Wat betreft je tweede vraag; Neen...is niet hetzelfde. Laptop geheugens zijn korter. Die hebbben in dit geval 204pins. Pc geheugen is langer en heeft 240pins. Dat gaat dus niet passen in je laptopje.;)

bedankt frankwannet :thumb: en welke drivers adviseer jij die van de Asus site of van de nvidia,realtek etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan