aankoop nieuwe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxcat95

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
beste helpers

ik wil een nieuwe monitor kopen want op de andere wou lk maplestory spelen maar toen ik maple starte kreeg ik een zwart beeld.

waar moet ik op letten als ik een nieuwe monitor koop?

(dat probleem wil ik niet weer..... :'( aha)

Hoi,

Bedoel je geen videokaart want het scherm lijkt mij haast niet te kunnen.

Modag

Als het beeldscherm alleen maar bij Maplestory zwart is en verder alles wel laat zien, is er grote kans dat het NIET aan de monitor ligt........

Misschien start je mapplestory op een verkeerde resolutie die je beeld niet aan kan...

ik weet heel zeker dat het aan de monitor ligt omdat er een bortje kwam met no signal

No signal.......
Geen videosignaal dus.... de monitor ontvangt geen beeld van de PC...
Dat kan aan de videokaart liggen, of aan de kabel tussen de PC en de monitor, en heel zelden aan de monitor.

Doet de monitor het bij andere spellen of bij het bureaublad wel?

Ga met deze monitor naar een kennis, vriend, buur, neef, etc. en probeer hem daar op een PC....
Hang even een andere monitor aan deze PC en kijk of die hetzelfde probleem heeft.....

Hij zegt toch dat alleen mapplestory niet werkt??? en de rest wel???

Hij zegt toch dat alleen mapplestory niet werkt??? en de rest wel???

Dat staat nergens.....

Het probleem is dan niet de monitor, maar de Maplestory settings.... (Google staat "vol" met dit "zwarte scherm" probleem... kijk zelf, google met: Maplestory black screen)

Je kunt het volgende proberen:
Sluit Maplestory.
Ga met verkenner naar de map Maplestory (waarschijnlijk in "Program Files") en dubbelklik op het icoon "Setup".
Er volgt dan een popup, klik hier op NO/NEE
Daarna wordt het systeem getest en het scherm wordt even zwart.
Uiteindelijk volgt er een wit scherm dat je vraagt of je het scherm kunt lezen.. klik hier op de ALT toets en tegelijkertijd op de "h" ...
Start het spel opnieuw...

Laatst bewerkt:
alleen zo bij maple....

bij maplestory zegt hij no signal en bij gta san andreas doet hij het wel terwijl dat mij een spel is wat een betere videokaart nodig heeft...

......

wrm komt er bij gta SA dan geen no signal terwijl je daarvoor een 64mb video kaart nodig hebt en voor maple maar 16 mb:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan