Aankoop nieuwe pc - Advies/tips gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0100

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
134
Beste dames en heren,

Graag zou ik jullie advies en tips willen hebben betreft het volgende:

Ik wil een nieuwe pc gaan kopen, ik zal hem voornamelijk grafisch gaan gebruiken.
Ik heb een andere pc staan waar ik het internet werk enz. op doe en de pc die ik wil gaan kopen is echt puur voor het grafische gedeelte.

Ik werk voornamelijk met Dreamweaver, Photoshop, InDesign, Illustrator, QuarkXpress en nog wat van deze progz.

Budget: Weet ik nog niet exact, maar dit moet wel binnen de perken blijven.

Een monitor heb ik al:
Samsung SyncMaster 228BW

Graag jullie tips en adviezen, alvast bedankt! :thumb:
 
Hoi,

Die monitor ken ik niet? Kan ik ook niks over vinden.

Je zal toch echt een budget aan moeten geven.

De volgende dingen moeten duidelijke aangegeven worden:
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen? Grafisch, QuadCore moet er zeker in. Q9550/i7 920? Een i7 systeem is wel duurder. Ga je er helemaal niet mee gamen? Dan kan je namelijk bezuinigen op de videokaart, iets in de richting van een Radeon HD4670
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Hoe belangrijk is stilte?  Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Monitor heb je al dus.
 
Bedankt voor de eerste reactie.

De monitor:D:
Samsung%202253BW.bmp


De volgende dingen moeten duidelijke aangegeven worden:

- Budget - +/- 1250,-
- Assemblage - Dit kan ik zelf
- Besturingssysteem  Op deze pc wil ik een nieuwe Vista
- Winkelkeuze - Totaal geen voorkeur!
- Doel - Grafisch en ook echt alleen maar grafisch
- Overclocken - denk het niet!
- Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
- Randapparatuur - Nieuw tekentablet: maar is al besteld (Wacom Intuos3 A5 Wide)
 
Laatst bewerkt:
het systeem van raoul is wel prijzig, maar is echt heel goed. :thumb:

Ja inderdaad niet goedkoop, maar dit heb ik er zeker voor over!
Heb ondertussen nog even een beetje rond gekeken, maar de config van raoul is het geworden met wat kleine aanpassingen!:)

RAOUL Bedankt!!!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan