Aankoop nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen. Dit keer wou ik zelf een PC samenstellen dit heb ik gedaan op de Alternate site. Alleen heb zelf niet echt veel verstand van computers dus kan misschien 1 van julie zeggen als ik een goed systeem heb samengesteld?
Ik heb er een bijlage bij gedaan met alle hardware die ik uitgekozen heb.
Bijlage:Afbeelding 1.jpg

Een paar opmerkingen :

waarom kies je voor een (qua grootte) midi tower ipv een big tower? Hoe meer 'ruimte' in de kast bij een forse videokaart (en fors is íe....) hoe beter de airflow / koeling zal zijn. Voor een high-end systeem gaat mijn voorkeur uit naar een big tower ipv een mid tower.

Verder denk ik dat het e.e.a. prima op elkaar aansluit.
Enige dat ik niet gecheckt heb is of het geheugen door Asus ondersteund wordt op dit moederbord. Daar hoef je je geen zorgen over te maken als je de onderdelen door Alternate laat assembleren; als zij het niet werkend krijgen bellen ze je wel en doen ze een ander (merk / type) geheugenvoorstel.

Alternate is niet per definitie de goedkoopste (web) winkel. Wil je persé bij Alternate kopen?

Bedankt voor de snelle reactie, en het nuttige advies. Ik wil de PC niet perse bij Alternate kopen. Ik had gewoon bij google pc builder ingetikt en wat sites langsgegaan.

OK, dan zou je voor de 'grap' dezelfde onderdelen eens bij bijv. Azerty of 4Launch bij elkaar moeten klikken.

Oké ik zit nu op de Azerty site maar ik kan nergens de PC builder vinden

Die is er ook niet, maar je kunt wel de losse onderdelen qua prijs optellen.

Oké bedankt voor het advies ik zal wel voor de nieuwe gaan.

Zetten ze bij Azerty dan ook je PC voor je in elkaar? Want ik kom daar zelf niet uit denk ik.

Hier de nieuwe samenstelling: Naamloos.jpg

Zoals je ziet heb ik er wel wat andere dingen in gedaan waardoor die klein beetje duurder is geworden. Ik heb ook een andere behuizing gekozen is deze wel goed?

Ik denk dat je beter even het volgende lijstje in kan vullen zodat de andere mensen hier op het forum je kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe pc:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Budget - Liever niet meer dan 1300 euro
Doel - Gamen
Omgeving - krachtige PC
Assemblage - kant-en-klaar afgeleverd
Besturingssysteem - Windows 7 Ultimate 64-bit (maar heb ik al hier liggen)
Opties - Ik heb niet echt oudere hardware die ik kan gebruiken in de nieuwe PC. Heb nog wel 2x 2GB aan ram in me PC, maar zou graag 2x 4GB willen

Dan waren de vragen (relatief) overbodig. Gelet op je eerdere bericht waarin je voor die bepaalde videokaart koos, wist ik eigenlijk al wat het primaire doel zou worden. ;)

Oké maar is het voor de rest wel een goed systeem wat ik heb samengesteld bij Azerty?

perfect hoor.
maar je wilt hem toch kant en klaar?
je hebt de assemblage niet erbij gedaan.
en je hebt volgens mij (als ik het goed heb) 8GB ram?
of is het 6 GB (met tripple channel geheugen)?
als het 8 GB is dan heb je dat niet nodig en kun je gewoon 4 GB aanhouden

Heb voor 2x 8GB gekozen gewoon voor de zekerheid omdat ik meestal veel programma's tegelijk heb openstaan.

ok, ik zou zeggen gaan met die banaan of peer of citroen of appel of druif of... je begrijpt wat ik bedoel :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan