Aankoop nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja,jammer van het moederbord met een P67 chipset.
Is een beetje gedateerd,vooral met een i7 3770K.

Waar gaat hij het voor gebruiken?
Als het voor gaming is, wat ik denk, gezien de hardware, zal ik een draadloos toetsenbord/muis sterk afraden. Simpel weg vanwege de respons tijd.

@Palomino Wat voor moederbord raad je aan voor deze configuratie?
@woellie123 De pc is niet bedoeld voor gaming. Ik weet dat de hardware inderdaad vrij stevig is. Hij gaat gebruikt worden voor o.a. videobewerking en algemeen gebruik. Die vriend wilde een krachtige pc die een aantal jaartjes mee zou kunnen.

Is de samenstelling verder wel correct?

Waarom een gigabit netwerkkaartje en een geluidskaart? Alle twee zijn voorhanden op het moederbord.
Enne gaat je vriend overklokken? Zo nee, dan kun je volstaan met een i7 3770 (zonder de K(fijne processor heb hem zelf ook, zie bij 'mijn systeem' 'mijn pc-tje'))
Enne 2: Waarom zo'n dure hdmi kabel? Bij de action kosten ze 3€ en zijn net zo goed.

Laatst bewerkt:
@petje hij weet nog niet of hij wil gaan overclocken dus houden we de opties graag nog open. Iemand nog een suggestie voor jt moederbord? Of volstaat dit?

En mijn eerste vraag? Als je die eruit laat zou je er een SSD in kunnen doen puur voor windows. Word hij lekker snel van.

De netwerkkaart is wireless, de geluidskaart zou er evt. wel uitkunnen... maar is een pci geluidskaart niet beter?

Oooops, niet goed gekeken. Ik las gigabyte maar dat is ook een merk ff niet bij nagedacht.:o (ik moet naar bed geloof ik;);) )
Nou, ik denk dat je het verschil niet gaat horen. Zeker niet met de 2.1 set die je erbij doet. Je moet volgens mij een echte geluidsfreak zijn wil je dat verschil gaan merken.

Hoe bedoel je? Qua ruimte in de PC of qua budget. Die laatste is al niet bekend....
Een SSD voor alleen windows en je programma's hoeft niet zo groot te zijn 90GB is dan zat. Ik heb het zelf, in mijn oude pc-tje, jaren met 90GB gedaan. Wel met een grote gewone schijf erbij voor je data.

Qua ruimte past dat hoor. ruimte zat in jou gekozen kast. Meestal zitten er 2 sata kabels bij het moederbord, dus die heb je niet extra nodig.
Ook de schroefset die je er bij doet heb je niet nodig. Alles word met schroefjes e.d. geleverd.
Ik heb geen verstand van moederborden, daar moest ik me laatst ook in laten voorlichten hier op helpmij.

De extra geluidskaart kun je achterwege laten.. (of je moet een echte Soundblaster in de pc wíllen)
Het moederbord (wat je nu gekozen hebt) beschikt al over een betere audiochip (volgens specificaties) dan de soundblaster ...

als gaming geen noodzaak is haal die GTX660 er dan uit want die heb je niet nodig voor videobewerking dit word vooral door de cpu en het werkgeheugen gedaan, je zou dit met een GTX650 of HD7770 ook prima kunnen.
let op! de huidige HDMI kabel is MINI hdmi naar standaard HDMI verder is de kans zeer groot dat er al HMDI kabels worden geleverd bij je monitor en je deze dus niet eens nodig hebt, ook worden er mini hdmi to hdmi adapter kabels bij de videokaart geleverd.
verder heb je een trage HDD uit gekozen wellicht is het slimmer om 2 losse HDD's van 1TB en dan deze in raid te zetten dit samen met een SSD dan behoud je snelle laad tijden voor grote film bestanden

en kun je niet beter een headset met ingebouwde microphone nemen ? dit lijkt me zo onhandig er zijn er genoeg van hoge kwaliteit!
Logitech G35 klikerdeklik (dit is wel een van de duurdere kan altijd goedkoper)

Laatst bewerkt:
@firest0rm ik zal eens kijken naar de harde schijf, mijn vriend wilde wel graag een lossen microfoon en koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan