Aankoop nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Dag Helpmij-leden:D!

Ik ben vandaag aan de slag geweest m'n sThomson Ziggo modem in bridge modus te zetten en de WiFi access point erachter (die oorspronkelijk een router was) in router-modus te zetten. Dit is redelijk goed gelukt. Ik ben erg blij dat ik zoveel functionaliteit heb nu. Alleen liep ik tegen 1 ding aan: die router is oud en was goedkoop, en heeft dus maar 100mbps ethernetaansluitingen (het is een Conceptronic C300BRS4A). Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe router.

Het budget is 50-60 euro. Daarvoor wil ik het beste waar voor m'n geld hebben. De apparaten hier in huis hebben (over het algemeen) nog niet echt goede WiFi capaciteiten, maar met een blik op de toekomst wil ik in de router investeren.

Ik heb tot nu toe deze gevonden: klikkerdeklik! Dual-band, 802.11ac, 5GHz QoS, USB-poort voor HDD/Printer.

Mijn eisen kort op een rij:
1Gbps ethernetpoorten
5GHz
Dual-band
Minstens 802.11n
Minstens 2 antennes
Geen staand doosmodel zonder antennes ofzo, gewoon 'tafelmodel':p
QoS
Snelle interface
GEEN SITECOM! Pure troep!

Kan iemand iets beters vinden? Of denk je 'TP-link? Die troep moet je absoluut niet kopen?':P? Laat het me weten:D!

Laatst bewerkt:
TP-link is een goede keuze.
Ik heb zelf ook alles van tp-link, router,switches, accesspoint.
Ze hebben samengewerkt met cisco systems, ook geen kleine.
Het is verder een grote speler op de communicatie markt.
Maar heb je ook gedacht aan goede netwerk kabels, cat6 bijvoorbeeld, om een goede gigabit verbinding te creëren.

Bedankt voor het reageren:d.

Ja, alles is gigabit compatible. Die Thomson modem/router (TWG870UG) die eerst als router fungeerde zorgde er ook voor dat alles gigabit was. Maar hij is niet erg stabiel als router zijnde en gewoon waardeloos betreft WiFi en aantal functies.

Ik zag vandaag deze voorbij komen: klikkerdeklik! Ik las matige reviews over die Archer C2 vanwege z'n twee antennes (en hij heeft een MediaTek chipset:confused:). Ik denk dat ik met het oog op de toekomst beter voor de Archer C5 kan gaan (die heeft voor iedere frequentie 3 antennes en ook een Broadcom chipset).

Iemand nog suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan