Aankoop nieuwe server. (zoek een server kast)

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
Goedendag,

Aangezien ik zit te denken om een thuis servertje te gaan halen vroeg ik mij af wat voor server is zou moeten halen. Aangezien ik hierin niet erg thuis ben, ben ik hier gekomen om de vraag aan jullie te stellen.

Ik ga de server gebruiken voor webhosting (databases), eventuele gameserver en fileshare. Ik vroeg mij af wat voor server ik dan het beste kan halen, misschien kan het niet voor de prijs die ik in gedachte heb, maar ik wil best goede alternatieven horen :)

Ik zat zelf te denken voor iets onder de 500 euro, maar als dit niet mogelijk is dan moet ik nog even door sparen :).

- Besturingsysteem Windows
- Laag energie verbruik
- Moet een webserver / database aan kunnen
- Moet eventueel een gameserver aankunnen (het liefst)
- Prijs <- 500 of eventuele alternatieven.


Vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Voor die prijs een server is niet echt realistisch. Windows server alleen kost al meer dan dat. En waarom een windows webserver. Dat kan veel beter in Linux gebeuren. Scheelt je ook de licentiekosten.

Dell heeft wel leuke instapmodellen. Kosten zijn dan nog betaalbaar.
 
Mijn advies heb je al. Kijk voor de modellen eens op www.dell.nl.

Daarnaast kan ik onmogelijk zonder gedetailleerde informatie van jouw kant ook geen advies geven.
 
En daar komt dus nog de prijs van Windows Server bij. Lijkt mij dan nog steeds ruim boven budget.
 
als ik het zo hoor moet ik zoiezo naar linux, ik heb eens gekeken en besturingsystemen zijn vaak het duurst. Maar wat is het hosten van 1 game server zo waar dan?

bedankt voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan