Aankoop nieuwe TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

le Max

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
15
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en heb een bestedingsbudget van ongeveer 900 euro (alles wat goedkoper is vind ik fijn!), inclusief een beugel om hem aan de muur te hangen.
Nu ben ik zelf even gaan kijken en kwam ik de volgende twee televisies tegen:
-SAMSUNG UE48JU6000
-PHILIPS 50PUK6400

Dit is de grootte die ik ongeveer zoek, 48 á 50 inch. Ik zit namelijk op een afstand van 3-3,5 meter van de tv af. Zelf heb ik al een extra soundbar van Philips, dus als het geluid van de tv niet goed is, vind ik dat niet erg.

Zijn de televisies die ik laat zien goed, of zijn er betere opties voor mijn geld? Ik zoek er ook een tv beugel bij voor aan de muur, zit hier nog een groot verschil in qua merk?

Max
 
Er heeft sinds gisterenavond nog niemand op je bericht gereageerd, vandaar dat ik nu maar iets post.

Er zijn zo allemachtig veel TV's in dit formaat, dat ik vermoed dat niemand van ons hier uit die vele honderden toestellen jou zo maar even de 'beste' kan adviseren. Ik denk dat je zelf een paar testjes moet lezen. Wist je trouwens dat geen van de door jou gelinkte TV's 3D ondersteunt?
Voor een uurtje leesplezier: klik
 
Het klopt inderdaad dat er vele televisies te koop zijn in dit formaat inderdaad. Ik vroeg me gewoon af of de tv's die ik liet zien goed zijn en geen hevige mankementen hebben. Soms koop je namelijk een tv die onwijs goed beeld heeft, maar waar ze bespaard hebben op het geluid (bij die van mij bijvoorbeeld). En nu vroeg ik me af of jullie, als kenners, misschien nog meer negatieve aspecten zien aan die tv's.

Er hoeft inderdaad geen 3D weergave op te zitten en ik ben ook geen fan van een Smart TV (maar geen een 4K tv komt nog zonder), omdat ik via mijn laptop alles (sneller) kan streamen.
 
Dan is het misschien het handigste om je te richten op hetgeen in het linkje staat?
 
Ben ook half bezig een andere tv te zoeken, als dan een goede aanbieding is, bingo. Heb me nog niet echt in de techniek en kwaliteit verdiept, maar uitsluitend de beelden bekeken. Aan de negatieve kant blinken alle samsung modellen uit en aan de positieve kant Philips, Panasonic en Sony.
 
Bedoel je met 'beelden' dat je in een winkel bent gaan kijken?
 
Da's idd. het meest handige om te doen. Het verbaast mij trouwens dat Samsung er zo bekaaid vanaf komt bij jou. Samsung is toch een van de best verkopende merken dus kennelijk vinden heel veel mensen de beeldkwaliteit van Samsung beter dan dat van andere merken.
 
Laatst bewerkt:
Da's idd. het meest handige om te doen. Het verbaast mij trouwens dat Samsung er zo bekaaid vanaf komt bij jou. Samsung is toch een van de best verkopende merken dus kennelijk vinden heel veel mensen de beeldkwaliteit van Samsung beter dan dat van andere merken.
De meeste mensen kijken niet naar het beeld van een tv maar luisteren slechts naar de reclame van de fabrikant. Dat geld niet alleen voor beeld maar voor alles.
 
Tja, ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gedaan als hetgeen jij propageert en toen was mijn huidige Samsung het apparaat dat in de winkel het fraaiste beeld had. Ik had geen merkvoorkeur maar heb op 4 meter afstand diverse kastjes 'aanschouwd' en de Samsung had toen het beste beeld.
 
Had juist naar het beeld gekeken en vond de Samsung het meest natuurlijke dus het is gewoon een persoonlijke mening over de diverse merken, zou zelf b.v. geen Philips willen hebben.
Repareer die dingen af en toe maar die van Philips gaan helaas niet echt lang mee.

Maar goed, best knap dat je weet dat mensen afgaan op alleen de reclame om iets aan te schaffen, wat een vooringenomenheid.....
 
@le Max : het blijft akelig stil vanuit jouw 'hoek', maar idd. zoals Leadbelly aangeeft, is het bekijken van diverse kastjes misschien wel een eerste actie die aan te bevelen is. Pas daarna kijken of het apparaat de toets der kritiek op het w w w doorstaat. (Voor wat meningen op het w w w waard zijn, want zij die negatieve ervaringen hebben, posten in het algemeen meer dan zij die tevreden zijn over een aankoop.)
 
Laatst bewerkt:
Waar je op moet letten met beeld (ook met foto) zijn ogen, tanden en wenkbrauwen. Laat nu toevallig een film gedraaid worden toen ik in de winkel was waar ogen groot in beeld kwamen. Alle samsung modellen maken van ogen wazige vlekken, zelfs zo wazig dat mijn 10 jaar oude LG ze scherper weergeeft. Enne, bijna iedereen gaat op reclame af en niet op gezond verstand. Als u van bose had gehoord, je kent het wel. Erg veel geld voor waardeloze luidsprekers. De rookworst van Unox wordt ook echt alléén verkocht omdat het alleen maar Unox kan zijn, maar zelfs die van de lidl zijn beter. Zo zijn er tegenwoordig GSM toestellen waar de fabrikant luid roept dat ze net zo goed fotograferen als profesionele toestellen. Nota bene van een fabrikant die zelf nog nooit een toestel heeft gemaakt waar een echte fotograaf mee wil werken en dan zou plots een speelgoedcamera van misschien € 20 die in een GSM zit net zo goed zijn als een apparaat van duizenden €?. Blij dat iemand laat weten dat de TV 's van Philips snel stuk gaan, ik denk dat mijn keus daar zou liggen. Zal nu waarschijnlijk Panasonic worden.
 
@le Max : het blijft akelig stil vanuit jouw 'hoek', maar idd. zoals Leadbelly aangeeft, is het bekijken van diverse kastjes misschien wel een eerste actie die aan te bevelen is. Pas daarna kijken of het apparaat de toets der kritiek op het w w w doorstaat. (Voor wat meningen op het w w w waard zijn, want zij die negatieve ervaringen hebben, posten in het algemeen meer dan zij die tevreden zijn over een aankoop.)
Wees voorzichtig met positive recensies op websites die onder beheer van winkelier/fabrikant liggen. Ze plaatsen vaak zelf de mooiste verhalen maar iets negatiefs wordt weggefilterd.
 
Misschien nog een tip: als je beeldkwaliteit belangrijk vindt en Netflix hebt (zie link hieronder). Dan zou je kunnen kijken naar een TV met HDR. De beide modellen die je voorstelt hebben dat niet.
Maar inderdaad zou je dat zelf moeten testen in een winkel, of je verschil ziet, en het prijsverschil waard vind. En niet op mooie praatjes alleen afgaan.

http://www.nu.nl/internet/4245853/netflix-biedt-programmas-in-hdr.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan