Aankoop SSD <€100,-

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0622
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0622

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Beste mensen,

Ik overweeg om een SSD aan te schaffen voor mijn desktop pc. Ik wil het niet te duur maken, dus er hoeft niet veel ruimte in. Het liefst wel op en rond de 100gigabyte en goedkoper dan €100,-
Zelf dacht ik aan deze twee: http://tweakers.net/pricewatch/318250/samsung-840-series-ssd-120gb/specificaties/ en http://tweakers.net/pricewatch/322585/kingston-ssdnow-v-series-v300-120gb/specificaties/
Zijn dit goede?? Bij de tweede zit er een lees- en schrijfsnelheid van 450MB/s, bij de eerste is lezen 530MB/s, terwijl de schrijfsnelheid slechts 120MB/s is. Maakt dit veel uit? En is het misschien beter dat ik een halfjaartje wacht voor ik een SSD koop?

Groetjes

--edit
Deze zie ik net. Het is €20,- duurder, maar wel beter dan die andere twee: http://tweakers.net/pricewatch/318251/samsung-840-series-pro-128gb/specificaties/

Laatst bewerkt:
Wat is de bedoeling met de SSD Schrijf? Heb je hem echt nodig?
Ik zou nog een half jaartje wachten als ik jou was. Mits je denk ik wil dat de pc echt binnen 5 seconden opstart en (5 seconden)afsluit.

Beide gekozen SSD's zijn goed.

Ik wilde dat mijn pc sneller zou werken, maar als ik over een halfjaar een betere en goedkopere kan krijgen dan wacht ik liever.

Das niet zeker, maar waarschijnlijk wel. Je kan ook je Windows opschonen? Hoeft niet altijd hardwarematig te liggen he...

Ik heb een Atlon X3 450 3.66Ghz 16GB geheugen 1260Mhz dram frequentie overclocked en een Sata 300 7200 toeren 32 MB 1TB hardeschrijf. Mijn pc staat in +/- 15 seconden klaar. Wachtwoordje en al ingevoerd.
Bijvoorbeeld ik laad mij spellen online sneller, als een vriend van mij met een I5 en een GTX 550 TI + SSD. Terwijl de I5 veel en veel beter zou moeten presteren dan een Athlon X3. Zit ook een prijsklasse verschil in van 150 euro..

Zijn pc start wel veel sneller op binnen 5-10 seconden.

Laatst bewerkt:
De Samsung 840 is een goede SSD hoewel die TLC NAND geheugen heeft en die heeft zich nog niet echt bewezen (vooral op lange termijn niet).
Als je een goede en betrouwbare SSD wil dan is de Crucial M4 een goeie.
Je moet niet te veel letten op de snelheden want in de praktijk merk je er toch niet zoveel van.

Das niet zeker, maar waarschijnlijk wel. Je kan ook je Windows opschonen? Hoeft niet altijd hardwarematig te liggen he...

Ik heb een Atlon X3 450 3.66Ghz 16GB geheugen 1260Mhz dram frequentie overclocked en een Sata 300 7200 toeren 32 MB 1TB hardeschrijf. Mijn pc staat in +/- 15 seconden klaar. Wachtwoordje en al ingevoerd.
Bijvoorbeeld ik laad mij spellen online sneller, als een vriend van mij met een I5 en een GTX 550 TI + SSD. Terwijl de I5 veel en veel beter zou moeten presteren dan een Athlon X3. Zit ook een prijsklasse verschil in van 150 euro..

Zijn pc start wel veel sneller op binnen 5-10 seconden.
Het probleem was dat ik voor de partitie van windows 7 maar 50GB had gekozen. En het lukt maar niet om de grootte van die partitie te veranderen. Zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/755170-C-schijf-vol-partitie-niet-te-vergroten Dus ik dacht dat een SSD wel een oplossing zou zijn.

De Samsung 840 is een goede SSD hoewel die TLC NAND geheugen heeft en die heeft zich nog niet echt bewezen (vooral op lange termijn niet).
Als je een goede en betrouwbare SSD wil dan is de Crucial M4 een goeie.
Je moet niet te veel letten op de snelheden want in de praktijk merk je er toch niet zoveel van.

Is er veel verschil met de Crucial M4 en de Kingston SSD? Hij is €20 goedkoper... maar hoe zou die slechter kunnen zijn qua betrouwbaarheid?

De Kingston heeft een echt oude controller, en die heeft niet echt de beste reputatie.
Als je het geld niet echt hebt dan is de Kingston goed, maar de Crucial is betrouwbaar en snel.
Quoted van Hardware.info
Wie een lekker goedkope 120 of 128 GB SSD zocht, kon al terecht bij Crucial en Samsung voor respectievelijk de v4 of de 'niet-Pro' 840. Op beide SSD's is echter wel wat aan te merken: de v4 is naar huidige maatstaven echt traag; de 840 is bij schrijfopdrachten niet snel en werkt met TLC-geheugen, dat zich nog niet helemaal bewezen heeft.

Kingston brengt nu met de V300 een SSD die op de markt die qua prijs wél budget is, maar qua prestaties zeker niet. De prestaties liggen keurig in lijn met andere SandForce SF-2281 gebaseerde SSD's. En laat gezegd zijn: dat is anno 2013 al lang niet meer voldoende om in de bovenste regionen van alle grafieken uit te komen, maar is in ieder geval duidelijk beter dan die andere budget SSD's. Kort en goed: op de prestaties van de Kingston V300 is eigenlijk niets aan te merken.

Dat maakt onze conclusie helder: in het budget segment is de Kingston V300 120GB zonder meer onze eerste keuze. Een ideale SSD om een bestaande PC te upgraden zonder te veel geld te spenderen!

Dan ga ik toch maar voor de Crucial. Bedankt voor de informatie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan