Aankoop systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantjea

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Ik heb voor het gemak de suggestie lijst van wouterjuh88 overgenomen, maar omdat ik totaal geen vestand van computer hardware heb en ik een kleine aanpassing heb gemaakt wou ik toch nog even vragen voor de zekerheid of dit allemaal goed is:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje?product[436222]=1&bestel= 

Het beeldscherm werd aangeraden als een van de beste in zijn prijsklasse en ik heb de harde schijf vervangen met een SSD-schijf (Seagate Momentus XT ST95005620AS). Omdat ik graag snel dingen opstart.

Wat ik hoop te bereiken met deze computer is de komende 2/3 jaar de nieuwste spellen te kunnen spelen, nu op hoge settings en met een mooi geluid. Ik hoop ook dat de computer niet te luiddruchtig is en dat ik snel kan surfen en zonder problemen films kan kijken.
Op of aanmerkingen zijn zeer welkom.

Voor de rest heb ik nog een oude windows 7 versie thuis liggen die nu op me laptop is geinstalleerd, ik neem aan dat ik die op deze nieuwe computer kan installeren? En Norton 360 beveiliging. Zou ik nog andere software moeten aanschaffen om deze computer te laten werken?

Bij voorbaat dank,

Jan

Laatst bewerkt:
@Jantjea:Welkom op Helpmij:thumb:

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.Inbreken/meeliften in een topic van iemand anders is niet wenselijk(lees niet toegestaan).

Succes met je vraag.:thumb:

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

En kun je dan ook nog een link geven die wel werkt Jantjea?
Bij Azerty doe je dat door in het winkelmandje op de knop 'Directe link' te klikken en die link hier te zetten.

Met behulp van Frank zijn we er toch enigszins uitgekomen denk ik.. Als het goed is zou je dan dit hebben:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[278858]=1&product[436222]=1&product[88545]=1

Heb er wel alvast een andere kast in gedaan omdat de geselecteerde een onbekende levertijd had. Je monitor heb ik nog m'n twijfels over, ik kom namelijk overal tegen dat ie niet voor gamers is, en ik vraag me ook wel af of je nou echt zo'n uitgebreid scherm nodig hebt voor films en games.. Met een simpel scherm met TN paneel en LED backlighting en een responstijd van 2 ms (deze BenQ heeft 8ms) kom je een heel eind, en het scheelt je meer dan 50 euro.
Voor de rest ziet het er best uit, hier kun je wel een tijdje mee vooruit.

Edit: stuk over monitor weggehaald, verkeerde info bij Azerty waardoor ie wel erg duur leek voor de specs.

Laatst bewerkt:
Een laptop-schijf is meestal 2,5".
Die kan wel in een desktop met een inbouwframe.

Maar laptop schijven zijn over het algemeen trager dan normale harde schijven.
En als je een SSD wilt moet je niet kiezen voor een normale laptop schijf.

Maar ze zijn wel kleiner.
En ze worden steeds sneller.
Helaas zijn ze nog wel heel erg duur.

Dat is geen normale laptopschijf, dat is een Hybride schijf met 4GB SSD ruimte. Alsnog veel te duur, maargoed.

Hartelijk dank voor al de antwoorden, dat gaat snel hier.

Dit is als het goed is de link waar ik nu op ben uitgekomen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[88545]=1&product[404563]=1&product[226235]=1

Deze monitor heeft 5MS, ik weet niet hoe erg dat is voor gamen weet iemand anders mischien nog een 2MS in dezelfde prijsklasse? Het mag ook een 22'' zijn.
Er werd wel gewaarschuwd dat je een sterke video kaart nodig had om alles op zo'n breedscherm draaiende te houden, is dit te doen met de huidige videokaart?

Mijn excuses voor het meeliften op het vorige topic, ik dacht dat het makkelijker zou zijn omdat ik een configuratie had overgenomen daaruit, maar ik kan zien hoe dit tot verwarringen kan leiden.

Ziet er goed uit hoor. Zou je er niet nog een normale schijf bij doen? 60GB opslag is nou niet heel veel..

Met je videokaart gaat het wel goedkomen.

lol "is dit te doen met de huidige videokaart" je hebt de op een na beste kaart van amd. Deze kan 3 30inch monitoren nog vloeiend aansturen. Hier hoef je echt niet voor op te passen. Pas als je bij lage mid end kaarten zit moet je misschien een beetje op gaan passen.

Zoals ik zij, ik ben niet de meest geleerde persoon wat betreft computer hardware :), maar blij te horen dat me deze videokaart wel een tijdje mee kan.
Ik denk eraan om later nog een losse externe hardeschijf te kopen. Ik download nogal veel series en films en een vriend zegt dat me computer het daarom ook zo slecht doet. Dus als ik een nieuwe computer koop wil ik er eigenlijk zo weinig mogelijk opzetten en downloads op een externe hardeschijf plaatsen.

maar dan alsnog is dit gewoon te weinig. Zet er gewoon een 500gb schijfje in. Deze kosten maar 25 euro ofzo. Of 1tb deze zijn 45 ofzo.

Ok, maar beinvloed dit dan alleen de laadtijden van de programma's die op deze hardeschijf staan?

als je veel op de harde schijven hebt staan, zal je pc er ongetwijfeld iets langzamer van worden. Maar met deze pc zou je er in principe niets van moeten merken. Ik heb een i7 pc met 4tb aan interne schijven en ik merk er ook niks van.

en daarbij als je er programma's op wilt zetten zul je toch interne ruimte nodig hebben. 60gb heb je wel een keer vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan