Aankoop tablet pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hoi,

ik zou heel graag een tablet pc aankopen maar ik zie het bos door de bomen niet echt :confused:

'k Zit met heel wat vragen.
Bvb: welk os draait het beste: win7 of android?
Bezitten die tablets een antivirusprogramma? Een mediaplayer die oa avi ondersteund?
Kan je een spel/programma vanop de vaste pc ook op een tablet gebruiken?

Ik heb vooral interesse in acer iconia of asus eee transformer (met toetsenbord)
Ipad heeft de mooiste 'looks' maar daar heb ik schrik dat je echt alles zal moeten bijbetalen als je iets wil gebruiken van application.

Wie heeft ervarin met tablets en kan er wat uitleg verschaffen?

Alvast bedankt!
Groetjes. :thumb:

Je moet goed onderscheid maken tussen tablet PC's (wat gewone pc's met een scherm zijn) en "pads/tablet" die over het algemeen op ARM's en andere SoC-achtige architecturen draaien.

Windows 7 draait op geen enkele "pad". Het concept van programma's en distributie zijn zeer verschillend met je eigen PC.

Android is volledig afgesloten. Normaalgesproken heb je geen root-rechten op het apparaat. Virussen kunnen zich normaalgesproken dan ook niet installeren op zulke apparaten. Volgens mij ondersteunen alle tablets avi files, gebaseerd op mp2, xvid en mp4. Echter avi omvat nogal wat exotische formaten dus dit is een moeilijke vraag om eenduidig te beantwoorden.

Daar de architecturen van pads niet overeenkomen met x86 draait geen enkel normaal windows programma op een pad. Windows t-PC mogelijk wel, maar de processorkracht van deze tablet PC's liggen vaak dichter bij een mobiele telefoon dan een (verouderde) laptop.

Wat werkt het fijnst? tja veel mensen zijn het er over eens dat windows niet gemaakt is voor zulke apparaten. Veel mensen kiezen dan ook voor android. Ik heb zelf wel een ipad, maar dat heeft meer te maken met mijn gebruik van het apparaat dan een grote liefde voor apple.

de keuze van een tablet kan van zoveel dingen afhangen. Windows 7 is niet echt heel erg handig voor tablets, aan de andere kant ken je waarschijnlijk de windows omgeving en is er heel gemakkelijk iets op te installeren. Android zie je wel vaak en wanneer je standaard pc toepassingen gebruikt (een mailtje sturen, youtube filmpje bekijken, foto's bekijken, internetten) dan is zo'n android tablet zeer geschikt. Voor mij zou dat echter te beperkt zijn. De Asus EEE transformer is heel erg populair en zeker omdat je er een toetsenbord dock eraan kunt hangen. Verder heeft dit tablet ook een prima touchscreen.

Bij Android hoef je je minder zorgen te maken om virussen, want het is een linux variant. Wel denk ik dat het een kwestie van tijd is, voordat deze besturingssystemen wel veel virussen gaan ontvangen. Wat betreft je vraag:

"Kan je een spel/programma vanop de vaste pc ook op een tablet gebruiken?"

Dat gaat niet lukken, omdat een spel op de PC gemaakt is voor de windows omgeving. Android is zoals gezegd dus een linux variant. Er zijn wel spellen en applicaties te installeren, maar die haal je dan weer al dan niet betaald van internet.

Ik ben voor de Ipad gegaan, De duurste app die erop staat heeft me 6,99 gekost de rest, een stuk of 20 apps voor rond de 2 euro gekocht en de rest gratis apps, dus waar praat je over... ik vind voor de pc's 90% van de games te duur en dan is t vaak nog maar afwachten of ze goed draaien op mijn systeem.. Nu koop ik games voor een prikkie en ze lopen altijd goed.. Daarbij komt dat ik kan kiezen uit 500.000 apps.. Android weet ik niet precies maar een tijd geleden gelezen dat er toen maar 200 ofzo waren..
Voor de rest vind ik de Ipad perfect werken, het surfen, films muziek afspelen enz enz enz.. gaat allemaal perfect, hoe dat bij andere tablets gaat is nog maar afwachten..
Hier in huis word de pc bijna niet meer gebruikt (alleen voor downloaden en als ik veel text moet typen) ben dan ook sinds ik de Ipad heb een echte fanboy geworden :)

Succes met je keuze!

Laatst bewerkt:
Rasger hierboven is een perfect voorbeeld van iemand waarvoor de Ipad (of welke tablet dan ook) perfect geschikt is. Hij doet simpele spellen, typt een mailtje, installeert de apps die hij nodig heeft. Ik ben niet geschikt voor een tablet. Ik wil videokaarten kunnen vervangen, applicaties testen, de pc naar mijn hand kunnen zetten. En dat is met een tablet gewoon niet mogelijk. Helaas zijn niet alle mensen zoals rasger hierboven, maar kopen een ipad op basis van "de buurman heeft er ook 1" en worden dan teleurgesteld.

Ipad heeft de mooiste 'looks' maar daar heb ik schrik dat je echt alles zal moeten bijbetalen als je iets wil gebruiken van application.

Net effe vergeten.. ik betaal graag voor een app maar als je het te duur vind moet je eens googlen onder jailbreak.

En wat Error zegt is natuurlijk helemaal waar, er valt niks te sleutelen aan een Ipad of een andere tablet, hier krijg je veel meer alles voorgeschoteld zoals de makers willen, heeft nadelen maar als je van lekker makkelijk houd is het o zo heerlijk :)

En dan zijn de Ipad en Eee transformer wel schitterende tablets he... De Acer ken ik niet zo goed, maar van wat ik heb horen zeggen is die ook prachtig...

Hoi iedereen,

eerst en vooral bedankt voor de vele reacties.
Ik ben zonet naar een multimediawinkel geweest en daar kreeg ik nog de helft niet van de uitleg als hier van jullie! :thumb:

Ik denk voorlopig aan de asus eee met docing keyboard.
Het gaat me bij zo'n tablet vooral om het gebruiksgemak, heb hier meerdere pc's en die kan je idd personaliseren. Bij die tab hoeft het niet voor me.

Als die apps zo weinig kosten als van apple, dan zie ik natuurlijk geen redenen tot klagen :P

Anyway,
Het is nog 2 maanden tot aan m'n verjaardag. Tegen dan ben ik er wel uit denk ik.

Hartelijk dank allen en de groeten! :cool:

Kan je "word" of MS office ook op een tab met android honeycomb installeren.
En kan je dan werken in bestanden die je op je pc al gemaakt heb?

Grtjs.

Nee, microsoft schrijft alleen software voor x86 (tot nu toe, windows 8 gaat ook op ARM draaien).

Google heeft wel een online oplossing. Je hebt maar beperkte functionaliteit. Niet, omdat het onmogelijk is, maar ze moeten rekening houden met het medium. Gewoon typen kan, openen kan vaak ook. Complexe opmaak, grafieken, objects embedden, etc. kan niet.

Tablets zijn juist gemaakt voor mensen die de "handige" dingen willen van PC's, maar niet de zware pakketten. Office, photoshop, etc. zal de komende jaren wel het domein blijven van de PC. Als je alleen facebook, e-mail en af en toe een filmpje doet is een tablet wel uitstekend.

Dan denk ik dat een netbook meer "mijn" ding zal zijn.
Ik wil een mobiel toestel, gemakkelijk in gebruik, en wil daarop surfen, mailen, multimedia bekijken en af en toe typen met word. Zal een eindwerk moeten maken ( met word) op mijn vaste pc maar dacht dat je met een tab zo af en toe kon verder werken als je ergens weg bent.
Mijn voorkeur gaat naar een tab, maar het zal dan een netbook worden denk ik.

Ja, dan is een netbook meer geschikt en nog goedkoper ook. Ik vind zoiets ook ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan