aankoopadvies it-works mi90q2 voor aura kingdom in lage settings?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellinda

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Berichten
21
Beste

Ik zou me graag een klein goedkoop W10 tabletje aanschaffen voor worddocs, ppt, af en toe een filmpje kijken en aura kingdom in lage settings spelen.
De filmpjes moeten niet superieur worden weergegeven. Youtube zou ook wel handig zijn voor tutorials, zolang het beeld maar niet constant verspringt omdat de hardware het niet aankan.

Ik kwam bij een zoektocht uit op een heel goedkope: it-works mi90q2.
Jawel... 150 euro... lijkt vrij weinig op het eerste zicht, twijfelachtig of ie de game wel zou kunnen draaien, maar heb het er niet voor over om een tablet van over de 800 euro neer te dokken aangezien die na 2 jaar toch al een pak minder waard zijn met de snel evoluerende technologie...
Aangezien ik af en toe wat "stoom wil aflaten" speel ik soms AK als enige spel wegens tijdsgebrek, mijn enige eis voor een tablet of tabletpc / hybrid is dat het de game in lage resolutie kan trekken heel af en toe.

Zou er iemand mij alsjeblieft kunnen verder helpen met mijn vragen en wat advies kunnen geven?

1) kunnen de specs van een it-works mi90q2 aura kingdom aan in lage settings? (intel baytrail z3735F)

2) is er een alternatief dat ietsje duurder is en maximum 300 uiterste limiet 400 euro bedraagt?
2.1) Zou bijvoorbeeld een ASUS 2-IN-1 T100HA-FU006T-BE aura kingdom (beter) aankunnen?

3) waar moet ik op letten bij aanschaf?

Dit zijn de eisen voor het toestel:
  • word, ppt en films afspelen (resolutie moet niet percé superhoog zijn maar nog wel ietsje degelijk dat je kleuren kunt onderscheiden)
  • aura kingdom spelen zonder grote haperingen
  • video/beeldkwaliteit hoeft niet superieur te zijn
  • qua gewicht uiterst max 1.2 kg, hoe lichter hoe liever
  • maakt niet uit of het een tablet/hybrid of tabletpc is

Alvast bedankt :) En sorry moest er eventuele foute terminologie gebruikt zijn in mijn bericht

Met vriendelijke groeten

Mellinda
 
Waarop speel je die game nu? Als ik namelijk naar de systeemeisen kijk, [URL="http://aurakingdom.aeriagames.com/game/systemrequirements"]Klik[/URL], dan zie ik daar geen Android als OS bijstaan. Ook zijn de minimum systeemeisen voor processor en videokaart (voor een tablet) nogal 'fors'. Ik ken het hele spel niet, maar voor zover ik het nu kan vinden, kun je de game helemaal niet op een Android toestel spelen, of mis ik wat en is er toch een 'mobiele' versie? Op een normaal Windows laptopje zal het wel gaan lukken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord.

Ik speel de game momenteel op een desktop (amd phenom 2 3.2 ghz) en op mijn businesslaptop hp probook 6570b.
Alleen de laptop heeft zelden wat moeite om vlot de allerhoogste resolutie te behalen maar overal trekt ie het nog prima: 2.1 ghz processor intel i5 met intel hd graphics.

Aangezien alles heel soepel draait op mijn probook hoopte ik dat er misschien een "budget"tabletje ofzo was waar ik dit ook op kon spelen en daarnaast gewoon word en ppt.
Die desktop weegt op zich bijna 16 kg dus onmogelijk om die te verplaatsen :shocked: mijn laptop is wel aangenaam om op te werken maar ik wou iets lichter hebben dat meer compact en draagbaarder is.
Ik heb niet veel verstand van hardware en zeker niet van tabletjes, vandaar dat ik wat info wil inwinnen zodat ik geen kat in een zak koop. Een familielid heeft een medion akoya maar ak bolt daar voor geen meter op en zijn beeldscherm blijft flikkeren als hij even een nieuwsfragmentje opent met YouTube. Wil liefst voorkomen dat als ik een tabletje (of hybrid of wat er ook mag zijn in light versie:d) aanschaf, dat die datzelfde probleem heeft en dat ie wel capabel is om dat spel in low settings te kunnen trekken.
Word en ppt liepen wel weer vlot op mijn familielid's akoya.

Ik ben niet van plan om voor een android tablet te kiezen aangezien ik al niets anders dan problemen met mijn smartphone heb gehad :d mss gewoon bad luck maar toch :p kan android even niet meer zien
 
Laatst bewerkt:
Tja, op het moment dat de eisen zijn / worden :

- OS Windows en
- die game een beetje fatsoenlijk kunnen draaien,

dan ga je dat niet redden met een lowbudget machine. Ik denk dat je zelfs aan een bepaalde veelvoud moet denken van het bedrag dat je in je startposting noemde. Laat je die eis om dat spelletje te kunnen draaien vallen, dan kan je met elk tabletje eigenlijk het overige wel doen.

Een laptop / tablet waar de game sowieso goed op kan draaien is bijv. het machientje dat ik -om met vakanties mee te kunnen nemen- afgelopen januari heb gekocht (hij is klein, licht, beeldscherm full hd 12,5", i7 processor, 8 gig Ram, SSD 256 gig, aanraakscherm en draait op Windows 10): Klik. Het is een hybride, m.a.w. je kunt 'm als laptop gebruiken, maar klap je het scherm helemaal open, dan wordt het een tablet. Het is een fantastisch ding en om alvast een mogelijke vraag voor te zijn: op het moment dat je 'm open / dubbelklapt om 'm als tablet te gaan gebruiken, dan schakelt het toetsenbord zichzelf uit zodat je niet 'per ongeluk' toetsen indrukt.

Ga niet op zoek naar de prijs, want daar word jij niet vrolijk van......(vermenigvuldigingsfactor 8 tot 9) :shocked: ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan