aanloggen als administrator

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik moet ergens aanloggen als administrator. als ik in startscherm zit, hoe doe ik dat dan?
graag hoor ik!
dank alvast

ik wil programma verwijderen, maar daarvoor moet ik mij aanmelden als administrator. dan heb ik daartoe kennelijk de bevoegdheid. maar waar en hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

als je de zakkelijke versie hebt van win 7 typ dan bij gebruikers naam: administrator en password: administrator

en als je de er niet in komt door een rare reden klik dan heel de tijd op F8

Kies daarna: veilige modus daarna hoort het zo te zijn dat je zowiezo

gebruikers naam: administrator en password: administrator

Kan gebruiken

Bramybram.

Laatst bewerkt:
wij hebben home premium hier, niet de zakelijke versie.
ik heb inmiddels een administrator account aangemaakt maar als ik het programma (het gaat om Avast antivirus) wil benaderen en wil verwijderen dan zegt pc dat er geen adm bevoegdheden zijn.
concreet is het probleem dat de protecting shields van avast niet ingeschakeld zijn en niet ingeschakeld kunnen worden. ik wilde avast van de pc verwijderen en dan opnieuw installeren, dat lukt dus niet
het is wel enigszins urgent dus!

maak bevoegd

hep het zelf ook wel eens mee gemaakt

start je pc op klik heel de tijd op F8 dan kies je veilige modus

dan log je in

Gebruikers naam: administrator
Wachtwoord: administrator

dan ga je naar configuratie systeem

verwijderen en (of) wijzigen

dan verwijder je avast dan hoort hij het te doen
:D:D:D

Laatst bewerkt door een moderator:
F8 werkt niet zoals je aangeeft, maar ik heb avast idd kunnen de installeren via het configuratiemenu.
dank voor hulp

Hoi,
rechtsklik op het programma en kies "uitvoeren als administrator"

Hoi,
download dit programma en vink aan de optie "take ownership" onder beveiliging denk ik. Ga niet meteen alle tweaks uitproberen.

Hoi,
download dit programma en vink aan de optie "take ownership" onder beveiliging denk ik. Ga niet meteen alle tweaks uitproberen.

er staat een boel op wat ik kan downloaden. welk programma bedoel je precies?

en wat zijn tweaks in s hemelsnaam?

dank voor info in ieder geval!

Ultimate Windows Tweaker. Tweaks zijn aanpassingen in het register die er standaard niet in zitten. Aangezien niet iedereen vertrouwd is met het register en het voor een leek ook zeker niet zonder risico is, worden er programma's gemaakt die dat voor jou doen. Door simpel een vinkje voor een optie te plaatsen wordt, meestal na herstart, de wijziging doorgevoerd. Maar ook hier geldt, doe alleen die veranderingen waarvan je weet wat ze betekenen.
"take ownership" kun je vinden onder "additional tweaks"
als het tenminste kan, want ik zie dat het bij veel programma's zo niet werkt, niks met rechtermuisknop mogelijk
Het is meestal alleen noodzakelijk en mogelijk bij uitvoerbare "exe" bestanden.
Geef even aan hoe je UAC-instellingen staan ingesteld (configscherm>gebruikersaccountbeheer)

Laatst bewerkt:
het streepje staat bij mij bij 'geen melding weergeven wanneer ik wijzigingen...... enz
is dit de info die jij zoekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan