Aanlsuiten van decoder lukt niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patpen

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe tv (Telefunken LED1939) en een decoder (Samsung DCB B270R met Ziggo smartcard).
De decoder is met de juiste kabels op de goede plaats aangesloten op de tv. Maar de enige zenders die de tv vind, zijn de analoge zenders en niet die van het Ziggo zenderpakket. Uiteraard was het de bedoeling om dezelfde zenders op de 2e tv (slaapkamer) te krijgen.
In de huiskamer heb ik een tv met CI+ module en zijn alle zenders gewoon geïnstalleerd.
De Telefunken kan ik op verschillende invoermogelijkheden zetten (TV, scart, HDMI, en nog een aantal) maar welke ik ook probeer, enkel analoge zenders :confused:.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

NB: Mijn ouders hebben dezelfde decoder en hebben (toevallig?) ook hetzelfde probleem.

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Zenders zoeken op de tv heeft geen zin, je tv moet op het kanaal gezet worden waarop de decoder is aangesloten.
Op de decoder moeten deze zenders voor de eerste keer worden opgezocht.
Daarna zou het moeten werken. Zo staat het volgens mij ook in de handleiding.

Bedankt voor de snelle reactie!

Blijkbaar kan de tv de decoder niet vinden of zo. Ik heb de handleiding gevolgd, alles is correct aangesloten. Maar tijdens het menu waarbij de kanalen gezocht moeten worden, worden er 0 kanalen gevonden via de decoder. Ik begrijp dat de decoder eerst moet zoeken (is beneden ook gebeurd) maar hij vind niets. In de handleiding van de tv kan ik niets vinden wat betreft "de decoder zetten op SCART, TV, HDMI......)

Wat ik heb gedaan is het volgende:
tv aangezet, decoder aangezet.
Menu:
EPG
Zender
Timer
Setup

Dan kies ik voor Zender -> netwerk installatie -> pincode invoeren -> druk op OK om te beginnen met scannen

Voortgangsbalk loopt niet/nauwelijks!

Melding: installatie is voltooid. Uw digitale ontvanger vond TV 0 en Radio 0. Druk op OK om menu te verlaten.

En dan heb ik dus niets :(

hallo.

Heb je de smardcard ook geactiveerd.
Zoniet dan even doen anders werkt het niet hoor.

groet Cees.

Yep, smartcard is geactiveerd en staat ook geregistreerd op Ziggo. Het is mij echt een raadsel waarom het niet lukt.....

Heeft je decoder wel signaal vanaf de buitenlijn zeg maar?

Heeft je decoder wel signaal vanaf de buitenlijn zeg maar?
Geen idee eerlijk gezegd. Het groene lampje brandt... Heeft hij dan signaal?
Mijn ouders (zelfde probleem) hebben gisteravond de 2 smartcards verwisselt; van beneden deed het boven wel maar die van boven deed het beneden niet. Zij hebben 2 decoders en kunnen dus makkelijker die smartcards even wisselen. Die van ons zit beneden in een module achter de tv die aan de muur hangt. Gisteravond was mijn man werken en ik krijg die tv niet "even" van de muur om dat uit te proberen.

Ik zou inderdaad vanmiddag Ziggo eens kunnen bellen of die een oplossing weten!

denk toch dat de smardcard niet geactiveerd is.
want als die van beneden het boven wel doet en die van boven beneden niet lijkt mij een activatie probleem.

groet Cees.

Ziggo maar eens even gebeld. Kaart(en) zijn geactiveerd maar het blijkt dat de frequentie en netwerk id aangepast moeten worden. Toen dat aangepast was, waren de zenders zó gevonden:D. Op die manier kan ik het lang blijven proberen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan