• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanmaakdatum in bepaald bereik en datum laatste aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berghum

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
6
Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vraagstuk! in de bijlage in het excel bestand staan mijn vragen ook uitgelegd.

Wat ik wil? een aantal dingen:
- Vanuit een bepaald bereik moet in een cel (zie J6) de datum komen te staan dat de éérste wijziging in het bereik heeft plaatsgevonden;
- wanneer in ditzelfde bereik een wijziging plaatsvind moet J6 bevroreren blijven en in K2 de laatste ''wijzigingsdatum in het bereik'' zichtbaar worden.
- in kolom L moet dan zichtbaar worden welke cel het laatst is gewijzigd in het bereik;

Daarnaast een 2e vraagstuk;
- indien er in kolom F een vraag staat(handmatig ingevoerd) dan moet, indien kolom I nog geen waarde heeft, kolom G een kruisje tonen en geel kleuren.
- indien de vraag beantwoord is, en in kolom I dus een antwoord staat dan moet kolom G groen kleuren en géén kruisje meer tonen.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Groetjes Berghum
 

Bijlagen

  • Technische omschrijving vragen voor automatische datum in bereik.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 32
Het eerste vraagstuk kan alleen met VBA

Dat wordt zoiets.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("D6:I10")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    If Cells(Target.Row, 10) = "" Then
      Cells(Target.Row, 10) = Now
     Else
      Cells(Target.Row, 11).Resize(, 2) = Array(Now, Target.Address)
    End If
  End If
End Sub

Voor vraagstuk 2 kan je eens naar voorwaardelijke opmaak kijken.
 
Beste VenA,

Dank voor dit eerste antwoord, mijn kennis gaat helaas niet zo ver dat ik volledig begrijp hoe ik een VBA code kan schrijven.
De bovenstaande code heb ik gekopieerd en geplakt maar dan doet mijn excel sheet nog niets.
Welke gegevens moet ik zelf nog aanvullen in deze formule om te zorgen dat deze werkt op de manier zoals ik heb geprobeerd te omschrijven?

Hopelijk heeft u hier een antwoord op om mij verder te helpen.

Groeten Berghum
 
Mike,

Jouw werkgever, Nijhuis, laat je geen vrachtwagen besturen zonder groot rijbewijs.
Dan kan hij ook niet verwachten dat jij zonder opleiding een veel ingewikkelder programma dan een vrachtwagen kunt bedienen zonder opleiding.
Laat hem jou eerst een cursus Excel laten volgen.
De bouw heeft al voldoende faalkosten, en soms met fatale afloop.
Onjuist gebruik van software wordt een steeds groter risico voor bedrijven en werknemers.
 
Laatst bewerkt:
Zorg ervoor dat het gebruik van macro's is toegestaan. Kopieer de code uit #2 in de module van 'Blad1'. Als je nu iets wijzigt in de range D6:I10 dan zou het moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan