Aanmaken afspraak in outlook lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hi, ik heb in Access/VBA een stuk geschreven om een afspraak in outlook agenda aan te maken. Dat loopt allemaal prima, behalve het opslaan. Ik krijg dan de volgende melding:

"De herinnering voor "X" wordt niet weer gegeven omdat het item zich in een map bevindt die geen ondersteuning biedt voor herinneringen. Is dat de bedoeling? "

waarbij "X" de naam is van het item dat ik eraan gegeven heb. Hoewel de melding op zich wel duidelijk is, heb ik geen idee over welke map Outlook het nu eigenlijk heeft en hoe ik het item dan wel in de juiste map krijg. Weet iemand wellicht het antwoord? Alvast hartelijk dank.

Mvg. Tigo

Dat loopt allemaal prima, behalve het opslaan.
Je bent niet helemaal duidelijk: bedoel je hiermee dat de afspraak wél wordt opgeslagen, maar dat je een onbegrijpelijke melding er achteraan krijgt? Of wordt de afspraak níet opgeslagen, omdat je de melding krijgt? Als dat laatste het geval is: wat loopt er dan prima?

Hi Michel, bedankt voor je reactie. Wat ik bedoel is dat dmv ".Display" outlook geopend wordt, dat alle gegevens goed staan (datum, start- en eindtijd, omschrijving, herinnering), maar dat ik het agenda item niet kan opslaan. Dan krijg ik dus deze foutmelding. Oftewel, alles lijkt prima tot het opslaan.

Mvg. Tim

Ik gebruik zelf ook een vergelijkbare routine, maar die opent Outlook niet (waarom zou je ook?) en slaat de afspraak prima op. En dan staat hij dus gewoon in Outlook. Ik denk dat je de code er maar eens bij moet halen. Of de db moet posten.

Hi Michael,

omdat er niks opgeslagen werd, en ik ook geen foutmelding kreeg, heb ik het commando ".Display" toegevoegd. Daarmee zie ik dat alles goed lijkt te gaan, alleen krijg ik dus die foutmelding op het moment dat ikzelf ga saven (in de geopende outlook). Mijn code ziet er als volgt uit (verjaardagen van leden moeten paar dagen voor de feitelijke verjaardag op de agenda komen):

Dim db As DAO.Database
Dim rs As DAO.Recordset

Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(1)
On Error Resume Next

Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Trim(Leden.Voornaam & ' ' & Leden.Achternaam) as lidnaam, Leden.[geboorte datum] FROM Leden WHERE Leden.uitgeschreven=False")

Do While rs.EOF = False
With OutMail
.Subject = "Verjaardag"
.Importance = True
.Start = "8:00 AM" & Format(rs.Fields(1) - 5)
.End = "8:00 AM" & Format(rs.Fields(1) - 5)
.Body = "Reminder: Verjaardag van " & rs.Fields(0) & " is op " & rs.Fields(1)
.Reminderset = True
'.ReminderTime = 15
'.display
.Saved = True
'.Submitted = True
End With
rs.MoveNext
Loop

Maar misschien is dit helemaal verkeerd, hoor het graag. Alvast weer bedankt voor het meekijken.

Mvg. Tim

Zie net dat dit niet de exacte code was die de foutmelding geeft. Sommige dingen staan op commentaar. Maar wonder boven wonder, op deze manier werkt het wel.

Mvg. Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan