Aanmelden, afmelden, admin wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noedel

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Net zoals een aantal anderen op dit forum, heb ik ook last van dat mijn windows XP zichzelf automatisch afmeld na het aanmelden. Nu heb ik gelezen dat ik dit kan verhelpen om via de windows cd, te repareren. Ik dacht: mooi dat ga ik ff proberen. CD erin, R indrukken voor reparatie. En nu komt het probleem, hij vraagt om een administrator wachtwoord, en voor zover ik weet heb ik die niet. Weet iemand hoe ik hier achter kan komen?

PS. ik heb het forum al bekeken naar de oplossingen voor de andere mensen, maar niks daarvan lukt bij mij.

Gewoon niks invullen bij het wachtwoord en gewoon verder gaan.

Ohja, vergeten te zeggen, als ik nix invul zegt ie: onjuist wachtwoord en na 3 keer een onjuist wachtwoord, start ie opnieuw op.

Dan moet je het wachtwoord gebruiken dat je tijdens de installatie van XP hebt opgegeven. Probeer gewoon de meest logische wachtwoorden die je gebruikt.

Hmm, ik heb windows niet zelf geinstalleerd op mijn pc. Ik heb em gekocht bij Medion, en alles was voor geprogammeerd

Wat te doen als het wachtwoord vergeten is (engels).

Als dit niet lukt, boot via een diskette, ga naar C:\WINDOWS\system32\config en kopieër het bestand SAM (alleen SAM, geen extensie). Als dit lukt, e-mail mij dat bestand en je hebt wat later je wachtwoord.

Of probeer het programma locksmith te pakken te krijgen en zet dat op een bootdisk.

Geplaatst door Tiborv
Wat te doen als het wachtwoord vergeten is (engels).

Als dit niet lukt, boot via een diskette, ga naar C:\WINDOWS\system32\config en kopieër het bestand SAM (alleen SAM, geen extensie). Als dit lukt, e-mail mij dat bestand en je hebt wat later je wachtwoord.

Als ik via mijn opstart disketten opstart heb ik in DOS alleen maar een A: schijf, en nix anders, hoe kan ik dan tog bij mijn C: schijf komen?

Door via de installatie cd eerst winnt /cmdcons te installeren. Daarmee installeer je de recovery console en kan je de c: zien en het betreffende bestand kopieren.

Of het programma NTFSDOS.EXE te downloaden en op die diskette te zetten. Zodra het booten klaar is NTFSDOS.EXE opstarten.

NTFSDOS.EXE vind je bij www.sysinternals.com

Bedankt Tiborv, ik heb nu het SAM bestand, waar kan ik em nu heensturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan