Aanmelden als beheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny pompier

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Berichten
7
Mijn zus heeft een PC van haar vroegere werkgever gekocht met Windows XP.
Nu heeft haar zoon de gebruikers verwijdert en kunnen zij niet meer inloggen omdat zij
het wachtwoord van de beheerder niet kennen. Hoe geraak je hier achter. Haar vorige baas kan haar niet helpen.

Ronny
 
Als het goed is zal ze er ook een XP versie bijgekregen hebben (op cd dan)
Maak gewoon een clean install en ben je ook alle meuk van de vroegere gebruiker kwijt.


Waarschijnlijk zal deze pc ooit een met een OEM XP versie gekocht zijn en mag de oude werkgever deze XP versie toch niet op een andere pc gebruiken. Volgens de officiele licentie regels dan. :)
 
Zoals gewoonlijk heeft ze er ook geen cd van. Eigenlijk alleen de PC want ik had ook al gezegd om op te starten met de cd, maar deze heeft ze niet.

Ronny
 
er zijn op internet genoeg programma's te vinden waarmee je een admin wacht woord kan resetten doormiddel van een bootcd.
je kan ook hier even kijken voor de legale manier
 
Kan je nog een systeem herstel doen wanneer het systeem nog werkte.
 
Na een windows install heeft het beheerders account geen wachtwoord, met een beetje geluk is dat nog steeds zo dus gewoon niets invullen en op enter drukken.
 
download ophcrack zo heb ik ook ooit eens een paswoord gevonden. maar probeer eerst te kijken of de administrator wel een wachtwoord heeft zoals ecd zij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan