aanmelden als lid van de systeembeheerdersgroep tbv software

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Dag,

ik heb een oudere 3 in1 printer (Canon Pixma MP620). Daarvan is geen Windows 10 software.
Op mijn privé laptops heb ik dat o.b.v. W8.1 software kunnen installeren, alles werkt.

Op mijn zakelijke laptop lukt dat echter niet volledig. Het lukt niet voor het stukje netwerk. Dat wil zeggen dat ik niet draadloos kan printen of scannen.
Als ik dit stukje software wil installeren komt deze melding:
"Om de software te installeren moet u zich aanmelden als lid van de systeembeheerdersgroep"
Bij de andere software voor de printer is die melding er niet.

Ik heb dezelfde Windows versie als die op mijn privé laptop, enige verschil is de Home versie versus de Pro versie.
Bij beide ben ik administrator, dezelfde rechten dus (neem ik aan).

Misschien zit het ergens in een instelling, ik kan die niet vinden.
iemand een oplossing?

Installeer het nadat je het administratoraccount geactiveerd hebt.

Dank Dorado,

Ik heb administrator rechten dus ik kan gebruik maken van de eerste optie. Ik ben echter niet heel goed onderlegd...
Het is gelukt het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES in te voeren, denk ik tenminste :rolleyes:

daarop komt de volgende melding;
"De syntaxis van deze opdracht is;" gevolgd door een heel rijtje info, waaronder:
"username [/active: {yes | no}]"
Daar wordt op gedoeld denk ik, maar ik heb geen idee wat dan te doen?

Ik heb er iig niets mee veranderd want installeren lukt nog steeds niet.

Yes of de Y alleen intypen daarna lijkt mij de volgende stap.

Het lijkt dat er toch iets fout gaat. Heb het zelf gedaan zoals in de code:
Code:
C:\Windows\system32>NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES
De opdracht is voltooid.

Omdat er in de code /ACTIVE:YES staat wordt het antwoord al gegeven.
Dat je die tekst krijgt lijkt erop dat je iets anders doet en dat lukt blijkbaar niet.

Zorg wel dat je het cmd scherm als administrator opent.
https://pctipvandedag.nl/command-prompt-openen-als-administrator
Deze code:
Code:
NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:YES
kopieer en plak die vervolgens in het cmd-scherm.
Als je midden op het zwarte scherm je muis zet en dan op de rechter muis knop klikt, wordt de tekst in de cmd box geplakt.
Je hoeft dan alleen maar nog op de ENTER toets te drukken en je hebt klaar en dan moet je dezelfde melding krijgen als ik kreeg.

In de meeste gevallen volstaat gewoon met rechts klikken op het setup bestand, kiezen voor 'uitvoeren als administrator'

Idd, maar helaas zijn er soms acties (oude software installeren) die je via de zichtbaar gemaakte hoogste administrator moet uitvoeren.
Ik merk wel dat het steeds minder voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan