Aanmelden bij windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenT

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Ik snap er niks meer van. Twee dagen geleden wat liggen rommelen met wat mapopties en wellicht meer waar ik vanaf had moeten blijven en nu start windows (xp home) niet meer op. Het probleem was dat ik me plots moest aanmelden bij Windows (zo'n schermpje waar je je wachtwoord moet invullen). Via dit forum vandaag gekeken hoe ik daar vanaf kom zodat'ie net als daarvoor automatisch opstart. Gedaan wat geadviseerd werd (via uitvoeren, autobypass2 of zoiets ergens een vinkje weggehaad zodat je je niet meer hoefde aan te melden). Helaas kwam het schermje nog steeds maar ik hoefde deze keer geen wachtwoord meer te geven en alleen OK te drukken. Maar ook dat was eerst niet dus maar weer iets verder het een en ander geprobeerd. Nu viel mij ook op dat ik bij het afsluiten ook steeds zo'n 'afmelden bij Windows schermpje' kreeg en dat wilde ik ook weer zoals 'vroeger' met drie van die kadertjes hebben (afsluiten, opnieuw opstarten en nog iets). In dit forum gevonden hoe je dat kon veranderen (configuratiescherm, gebruikersaccounts, manier waarop enz aanklikken en de twee kaders aanvinken). Dat leek mooi wat de drie kaders verschenen weer bij het afsluiten van de PC/windows, maar bij het opnieuw opstarten krijg ik halverwege het opstarten een piepgeluid, zie heel even ( nog geen seconde) dat windows aanmeldscherm en vervolgens weer een blauw scherm met daarin de tekst dat windows aan het opstarten is. Helaas blijft het dan daarbij en de PC blijft op dat stuk gewoon hangen (steeds dat blauwe scherm met die tekst). Ik moet mijn PC dan uitdoen door de stekker eruit te trekken want op niks anders reageert'ie (de cursor kan overigens wel worden bewogen). Ja en nu???? Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Groet,

Sven

Ga in de veilige modus en gebruik systeem herstel om in ieder geval weer bij een 'normale'Windows te komen.
Daarna via Start/Config scherm/Gebruikersaccount de manier van inloggen wijzigen.

Gelukt!

Het is gelukt!

Bedankt voor je reactie Elisa.

Groet,

Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan