Aanmelden bij XP? Ben enige user

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo,

Heb op mijn nieuwe systeem Windows XP en daarna gelijk SP1 geinstalleerd.

Ik weet precies per wanneer ik het nu volgende probleem heb: iedere keer bij het opstarten krijg ik: "to begin, click your user name". Ik wil dat ie gelijk doorstart naar m'n desktop. Ik ben immers enige gebruiker.

Ik heb deze thread al gelezen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=143142 maar zelfs met de mogelijkheden die in de pandora.be link staan kom ik niet van dit probleem af. Heb ook al een zgn. asp.net-account verwijderd (was mogelijk één van de oorzaken).

Hiervoor ook met XP met SP1 gewerkt, en nooitlast van gehad. Ik heb met deze PC wél voor het eerst een verbinding gehad met een andere PC (via een cross cable), maar had alleen maar schijven geschared van die andere PC. Misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft??

Ik vind dit in elk geval erg irritant....

Weet iemand hoe je dit weg kunt krijgen???
Alvast bedankt!
Patrick

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de link van crash gevolgd en het welkomstscherm uitgeschakeld. Nu hoef ik niet meer op mijn naam te klikken, maar op OK. Dus ik moet nog steeds klikken:D Ik weet ook niet wat ik verkeerd doe.

Ik blijf dus een soort welkomstscherm houden.

Ik heb het met methode 1 geprobeerd Bennie. Ik had er alleen 3 accounts instaan. 1. Administrator, 2.Gast, 3.TanjaK

Hij startte nu wel automatisch, maar het eerste account, en ik wil graag het derde account. Ik krijg hem niet gewijzigd en die andere 2 kan ik ook niet verwijderen. Dus ik laat het helaas maar bij het oude.

Geef je nu al op?:confused:

Typ control userpasswords2 in start\uitvoeren. Zet het vinkje terug ("Gebruikers moeten een ..."). Selecteer dan het derde account. Haal dan het vinkje weer weg. Klik op toepassen. In het boxje niets invullen (klik op OK).

Administrator NIET verwijderen!!!!!

Voor het verwijderen van de Gast-account: configuratiescherm\gebruikers.

Groetjes,
Bennie

Hallo,

Het is gelukt!!
In het linkje dat Bennie stuurde (thanx!) staat een link naar Powertoys for Windows XP. Hiervan heb ik de Tweak UI gedownload. Dit programmaatje is meer een soort 'shell' (volgens mij) die bepaalde instellingen van XP makkelijker bereikbaar te maken (en overzichtelijker).

In de tak ' logon' vink je bij auto logon aan welke user je automatisch wil laten doorstarten. En klaar is Kees!

Bedankt voor jullie hulp!!!!

Groetjes,
Patrick

Ok Bennie, je hebt me overgehaald. Ik probeer het nog een keer. En anders zal ik ook overgaan op tweakui.

De volgorde kreeg ik straks niet veranderd, maar ik zal vinkje aan, naam aanklikken, vinkje uit een keer proberen.

Nou ja zeg Bennie. Nadat ik het op DIE manier heb gedaan is het een fluitje van een eurocent. In 1x goed:thumb: Bedankt dat je liet doorzetten:D . Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk meer.

2 mensen in 1 topic geholpen:thumb:

PS In een eerdere poging probeerde ik inderdaad die Administrator en gast te verwijderen. Gelukkig lukte dit niet.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan