Aanmelden bij zoekmachine en frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,

Ik wil mijn website gaan aanmelden bij zoekmachines. Het probleem is dat index.html alleen framedefinities bevat en daar schijnen veel zoekmachines niet in te zoeken.
Heeft het zin om meta-informatie te plaatsen en zo ja, waar?
Of heeft iemand een andere oplossing/tip?

bvd,
Eric

Is wel een oud berichtje, maar alee,
Mijn site heeft een index.html met alleen maar de frame definitie en heel veel keywords. Die wordt nooit gevonden. De subpaginas hebben geen keywords, en die worden heel veel gevonden.
Ik heb iedere subpagina een scriptje meegegeven dat als hij zonder frame geopend wordt, dat hij dan naar de index.html moet gaan. Niet zo'n leuke oplossing voor de zoekende, maar ik wist niets anders te verzinnen.
Inmiddels ben ik druk bezig om de site om te zetten van een site met frames, naar een site zonder frames.

Bedankt voor je bericht tvhouwel. Ik had zelf ook al een (ook niet zo elegante) oplossing gevonden, nl.:
In de noframes-sectie in index.html zet ik alle trefwoorden. Ik ga er dus vanuit dat iedereen een browser heeft die frames ondersteunt, anders krijgen die al die trefwoorden te zien.
Niet mooi, maar het werkt.
Grtz,
Eric

Ha tvhouwel,
Ditmaal een nog latere reaktie.
Dat je keywords niet gevonden worden, komt omdat zoekmachines hier niet meer op letten, maar dit terzijde.
Mijn oplossing blijkt dus ook niet te werken, hetzelfde probleem als jij dus.
Kun je dat scriptje hier plaatsen, dan ga ik dat proberen?
Grtz,
Eric

ja hoor, hier komtie

In iedere htm/html file het volgende
<script type='text/javascript' src='../../webbeheer/ganaarindex.js'></script>

en dan een ganaardindex.js, die bestaat maar uit 2 regeltjes en ziet er zo uit
if (parent.frames.length==0)
window.location.replace("http://www.naamvandesite.nl/");

Thnx tvhouwel,
Ik ga het proberen.
Je hoort het nog wel.
Grtz,
Eric

tv, werkt perfect.
Ik weet te weinig van javascript om dit te bedenken, maar het is eigenlijk heel simpel; als je een pagina opent zonder frames, dan worden de framedefinities geladen. Alleen worden bij mij eigenlijk alleen de woorden die ik in de NOFRAMES-sectie heb staan gevonden. Misschien iets voor een nieuwe vraag.
Thnx,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan