aanmelden en andere problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
298
Hallo,

Een kennis belde mij vandaag boos op en vroeg zich af waarom zijn pc plotseling zo traag was geworden, en hij moest sindskort aanmelden voor windows.

om bij het laatste te beginnen ik heb bij gebruikers gekeken en daar staan de naam van mijn kennis (als hoofdgebruiker) een Gast account (is uitgeschakeld) een ASP??? account

Zou deze ervoor zorgen dat er aangemeld moet worden?, en hoe kan ik het in orde krijgen zodat mijn kennis niet meer hoeft aan te melden, want iedere keer als de pc in slaapmodus gaat en hij activeerd hem weer moet hij steeds op zijn naam klikken

Het andere probleem is dat de pc sinds er ADSL en een router opzitten erg traag geworden zijn (de machine is een pentium 4 3.0Ghz) en daar naast duurt het ook een tijd voordat hij bij zijn bestanden kan (hij krijgt vaak de melden server is bezet of zoiets

Oja er is niet eens sprake van dat hij een server heeft, het zijn 4 pc die op een router zitten.

Ik heb trouwens wel laats sfc /scannow uitgevoerd, daar werd die tijdelijk beter van


Wie o wie kan mij helpen

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Van dat aanmelden kun je oplossen door naart start, uitvoeren te gaan.

Tik daar letterlijk in : control userpasswords2 (die 2 hoort erbij).

Als er bovenaan GEEN vinkje staat, dan daar even WEL een vinkje neerzetten.

Klik daarna het account aan dat standaard moet starten en klik op toepassen.

Haal daarna het vinkje weer WEG.

Start de pc opnieuw op en hij start weer automatisch door.

Het andere probleem kan ik je helaas niet mee helpen. Daarvoor moet je op andere reacties wachten.:)
 
Waarschijnlijk via updates pas het .Net framework geinstalleerd. Dan komt inderdaad een login van windows xp naar voren. Hierdoor is het systeem ook trager. Wanneer automatisch inloggen weer werkt, zal dit waarschijnlijk al eend eel schelen. Meer informatie over hoe de situatie te veranderen staat hier.
 
Geplaatst door snarfvz
want iedere keer als de pc in slaapmodus gaat en hij activeerd hem weer moet hij steeds op zijn naam klikken

Rechter klik op buroblad, eigenschappen, schermbeveiliging, energie, geavanceerd, vinkje weghalen bij "Wachtwoord vragen als de computer uit de standby wordt gehaald".
Toepassen en ok. Vorig scherm nogmaals toepassen en ok.

Geplaatst door snarfvz
Ik heb bij gebruikers gekeken en daar staan de naam van mijn kennis (als hoofdgebruiker) een Gast account (is uitgeschakeld) een ASP??? account

start / uitvoeren / control userpasswords2
vinkje plaatsen, dubbelklik op account van de eigenaar, groepslidmaatschap, ander niveau (onderaan) en selecteer "Administrator".
Toepassen, vorig scherm nogmaals toepassen en ok.
Vinkje weer weghalen, toepassen, ok.
Pc herstarten.

ASPNET is een onderdeel van windows, maar vraag me niet waar het voor dient..... :confused:

Geplaatst door snarfvz
en daar naast duurt het ook een tijd voordat hij bij zijn bestanden kan (hij krijgt vaak de melden server is bezet of zoiets

De pc zoekt bij het starten naar een netwerk wat er niet is.

Een truck die wel eens wil helpen:
Ga naar apparatenbeheer, klik je netwerkkaart aan, daarna rechtse klik en de-installeer de netwerkkaart. (Installatie ongedaan maken). Haal hem dus software-matig weg.
Sluit je pc geheel af.
Start opnieuw, en nieuwe hardware zal worden gevonden.

Na een volledige installatie heb je een verse frisse netwerkkaart, met standaard instellingen.
Ip nummer staat op automatisch ontvangen.

Doet hij het nu wel?

Soms moet je na de installatie van je netwerkkaart (nu dus) je complete verbinding resetten.
Sluit je pc af, en maak de router en de modem spanningsloos.
Start eerst de modem op, totdat hij geheel klaar is.
Start nu de router op, en wacht totdat hij weer helemaal online is.
Start daarna pas de pc op.
Nu heb je echt een compleet geresette verbinding.


Geplaatst door snarfvz
Ik heb trouwens wel laats sfc /scannow uitgevoerd, daar werd die tijdelijk beter van

Dit kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
Als eerste kun je proberen te defragmenteren.
Sluit zoveel mogelijk progjes op je taakbalk af, naast je klokje.
Ja, ook de virusscanner en / of firewall.
Eventueel je internet verbinding loskoppelen.

Start / Programma's / Bureau accessoires / systeemwerkset / Schijfdefragmentatie.

Het kan zelfs goed zijn, dat er een berg spyware in de pc zit. Hiervoor raad ik je aan een bezoek te brengen aan het
Anti Spyware Forum. Volg de aanwijzigen in dit topic, meld je gratis aan, en plaats een HiJackThis log op de aangegeven lokatie.

Geplaatst door snarfvz
Wie o wie kan mij helpen

Alvast bedankt

Wij (HelpMij medewerkers) kunnen dat wel.
Graag gedaan hoor!
:thumb:

Edit: zo, en nu een kwartier rust voor m'n vingers.....:p
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt Paul-RT, ik kan dus diverse dingen proberen

Wat die machine ook heeft is dat als die net is opgestart en je gaat naar de verkenner en wil die eerst geen mappen/bestanden zien, je ziet dan zo'n zaklampje en dat kan wel 3 minuten duren
 
Is dat direct na het starten, of na een paar minuten wachten, en de eerste handeling die je doet?

Als het direct na het starten is, kan de pc druk zijn met starten van services. Virusscanner, firewall, enz.
Ook kan dit spyware zijn, die je pc ff "scant".
 
ja het is zodra de pc is opgestart (hij is dan wel helemaal opgestart, en alle icoontjes staan er)

Het lijkt net als ik in de verkenner zit dat hij de harde schijven niet kan vinden, of ze moeilijk te kunnen benaderen, na die paar minuten doet die het wel direct
 
Als ik het zo hoor, denk ik dat er veel software op de pc is geinstalleerd.
Dan duurt het langer voordat alles (incl services) is gestart.
Doe eens ctrl-alt-delete, en dan processen, hoeveel lopende processen heb je links onderin?
 
Geplaatst door Paul-RT
Als ik het zo hoor, denk ik dat er veel software op de pc is geinstalleerd.
Dan duurt het langer voordat alles (incl services) is gestart.
Doe eens ctrl-alt-delete, en dan processen, hoeveel lopende processen heb je links onderin?

Dat ga ik morgen even na kijken

Vreet een ISDN kaart veel aan het werkgeheugen, want als deze toch niet meer wordt gebruikt dan kan die er netzo goed uit

Verder zit er in de opstart een HP Laserjet3100 (dit is een laserprinter en fax in 1) verder zit die firewall van Planet erop (prevention of zo heet die) en dat is het wel zo'n beetje
 
Nee, een niet werkende kaart vreet nagenoeg niets, dan alleen systeem bronnen en een irq.
Het is wel aan te raden om niet gebruikte kaarten (voor langere tijd) uit het systeem te verwijderen.
Kijk wel eerst bij apparatenbeheer of je ze eerst netjes moet de-installeren.
Anders kan windows na een herstart gaan klagen.....;)
 
Geplaatst door Paul-RT
Nee, een niet werkende kaart vreet nagenoeg niets, dan alleen systeem bronnen en een irq.
Het is wel aan te raden om niet gebruikte kaarten (voor langere tijd) uit het systeem te verwijderen.
Kijk wel eerst bij apparatenbeheer of je ze eerst netjes moet de-installeren.
Anders kan windows na een herstart gaan klagen.....;)

Ok bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan