Aanmelden msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
Bij msn 7.0 krijg ik een scherm waarop mijn e-mailadres staat en een vakje aanmelden. Als ik dit aanklik opent msn meteen en vraagt niet om mijn wachtwoord.
Ik wil dat er wel om mijn wachtwoord wordt gevraagd want nu kan iedereen in mijn msn.
Wat moet ik doen??
Ik heb XP home en gisteren alles opnieuw geinstalleerd na een crash.
 
Waarschijnlijk is dit omdat je msn messenger ook op automatisch aanmelden hebt staan.

Dit probleem kan wel worden verholpen met een vinkje. Ga in msn messenger, naar extra->opties->beveiliging. Vink daar de bovenste regel aan (altijd om wachtwoord vragen...).

Succes.
 
Hoi, Het vinkje stond er wel. Ik heb nu eerst geprobeerd opnieuw te starten zonder het vinkje en daarna het vinkje weer geplaatst maar het is nog steeds niet goed. Ik snap het niet want volgens mij heb ik msn precies hetzelfde geinstallerd als vorige keer.
Ook automatisch aanmelden als windows wordt gestart staat niet aangevinkt
 
Laatst bewerkt:
Probeer even het volgende.

Ga naar extra->opties->algemeen.
Vink daar (indien mogelijk) de bovenste drie opties ui. Start opnieuw op en probeer het nog een keer.

Klik eens op de knop aanmelden zonder dat msn is aangemeld op de computer.
 
De vakjes 1 - 3 - 4 staan uit en vakje 2 staat in grijs aangevinkt.
Ik weet niet wat je bedoeld met klik eens op aanmelden als msn niet op de computer is aangemeld.
 
Volgens mij heb ik je verkeerd begrepen:eek: Ik dacht dat het om de site van msn ging:eek:

Nu de goede oplossing (als ik het nu goed begrijp):

Aanmeldingsnamen wissen.

Als je verschillende msn account's hebt staan in je aanmeldingslijst die je niet meer gebruikt kan je ze op deze manier verwijderen:

Manier 1:
Geef eerst de verborgen bestanden weer (verkenner>extra>mapopties>weergave. Dan even naar beneden scrollen en '''verborgen bestanden en mappen weergeven'' aanvinken).
Ga nu naar de map C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Credentials en verwijder de map Credentials. Start daarna de computer opnieuw op en de namen zijn weg. De instellingen worden ook ge-reset dus die zal je weer even opnieuw moeten instellen.
Let op: Alle aanmeldingsnamen worden ge-reset. Ook degene die je wel gebruikt. Zorg dus dat je, je wachtwoord van je msn-account weet die aan je gebruikersprofiel is gekoppeld (die waarbij je geen wachtwoord hoeft in te typen).


Het nadeel is dat alle aanmeldingsnamen weg zijn. Zorg er dus voor dat je alle wachtwoorden en e-mailadressen weet!

Succes.
 
Ga naar
-->start
-->configuratiescherm
-->Prestaties en Onderhoud
-->Systeembeheer
-->Lokaal beveiligingsbeleid
-->Lokaal beleid
-->Beveiligingsopties

en in de lijst die in het rechtervenster verschijnt zoek je naar
Network Acces (netwerk toegang?): Do not allow storage of credentials or .NET passports for network authentication

* Dubbelklik hierop en selecteer dan enabled

----------------------------------------------------

En doe deze ook meteen even: http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?s=&attachmentid=15658
(xppastitems)
Een eventuele virusscanner kan melding geven van een script, gewoon geheel toestaan.
----------------------------------------------------

Probeer de volgende map te verwijderen. Als je deze verwijderd, dan verwijder je wel alle opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden (verwijderd niet je windows users).
Er vanuit gaande dat je windows standaard hebt geinstalleerd, moet je eerst verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken.
Dan ga je naar:
C:\Documents and Settings\***\Application Data\Microsoft\Credentials (*** = de naam van de administrator, of de gebruikersnaam waarvan je de passports wil verwijderen).
Verwijder de map die je daar ziet, start de computer opnieuw en klaar is kees.

--------------------------------------------------
Laatste paardenmiddel:
http://www.mess.be/_downloads/disablenetcreds.reg

Daar vind je een bestand dat een registerwijziging aanbrengt.
Als je het registerbestand hebt gedownload, dubbelklikken en op JA om het registerbestand toe te passen.
Nu worden de namen niet langer onthouden. (dus hierna ook niet meer, elke keer typen is dan noodzakelijk)

En als die nu nog niet weg is en weg blijft...

=====

Verder moet je gewoon even op het forum rondkijken. Dit is een bekend probleem en er is nog geen vaste oplossing voor..
 
RVE123 Hardstikke bedankt het werkt nu weer goed dankzij het verwijderen van de map. Was voor mij als leek wel een beetje spannend die toer uit te halen.
Maar ik dacht ach ik heb altijd nog systeemherstel etr beschikking
 
Ik ben blij dat het is gelukt.

De map credentials wordt bij een herstart gewoon weer aangemaakt.
 
Geplaatst door adnieuwenhuizen
RVE123 Hardstikke bedankt het werkt nu weer goed dankzij het verwijderen van de map. Was voor mij als leek wel een beetje spannend die toer uit te halen.
Maar ik dacht ach ik heb altijd nog systeemherstel etr beschikking

Tja; soms zou je denken dat het een kwestie is van een vinkje maar dan moet het heel erg lastig..

Goed dat het is opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan