Aanmelden op de cliënt duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste Helpmijers,

Op mijn stagebedrijf zijn wij al enige tijd bezig met het volgende probleem:
Als een cliënt aanmeldt op het netwerk duurt het erg lang voordat hij ook echt aangemeld is, hij blijft wel 6min hangen bij het scherm "computerinstellingen worden toegepast".

Nu dachten wij eerst dat het aan de aan de SSID lag, deze was op alle cliënts het zelfde dit probleem is hersteld. Alleen heeft dit niks opgelost!, ook hebben we de pc's daana opnieuw aan het domein gehangen.

nu heb ik gekeken in de userenv.log (c:\windows\debug\usermode) en kom ik de volgende fout tegen:
local gpo's gpt.ini is not accessible​
en​
CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0​
Weet iemand wat dit kan zijn??

Laatst bewerkt:
Kan een hoop dingen zijn, maar kijk naar:
1. Fysieke problemen, bijvoorbeeld met de netwerkkaart van de server, de switches en de switchpoorten die mogelijk problemen geven.
2. Driverproblemen op de server, bijv. m.b.t. de harddisk-controllerdrivers of de netwerkkaartdrivers.
3. Kijk in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) naar meldingen die een verklaring kunnen geven.
4. Draai de hulpprogramma's netdiag.exe en vooral ook dcdiag.exe uit de Windows 2003 Support Tools op de server.
Downloadlink voor W2003 met SP2 geïnstalleerd
Downloadlink voor W2003 met SP1 of geen SP geïnstalleerd

PS: Deze informatie heb ik ook gepost in deze discussiedraad, dus misschien heb je er wat aan om die discussiedraad ook te volgen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan