Aanmelden wachtwoord Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica_d

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Ik heb even en vraag. Al ik mijn computer opstart krijg ik een scherm voor het invullen van een gebruikernaam en wachtwoord voor windows. Ik wil dit helemaal niet. Nu weet ik dat je dit uit kan zetten en heb het geprobeerd met het handboek van windows 98 erbij, maar het lukt dus niet.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn systeem niet meer om een wachtwoord vraagt.

Groetjes Monica

Volgens mij kun je de (gebruikers)naam invullen, het wachtwoord blanco laten en dan op OK drukken.

Daarna krijg je dat venster niet meer.

Maar het kan ook zo zijn, dat die truc alleen werkt als je dat inlogvenster voor de eerste keer krijgt.

Staat er in het Configuratiescherm niet een icoon Gebruikers?

Kun je daar instellen hoe gebruikers zich aanmelden?

Bedankt voor je reactie, maar de truc werkt niet en bij gebruikers in het configuratie scherm kan je alleen nieuwe gebruikers aanmaken.

Dus dat is het niet.

Groetjes Monica

Nog een laatste poging: kun je in het Configuratiescherm, Beveiliging, niet instellen hoe aangemeld wordt?

Alle gebruikers zelfde manier en instellingen of per gebruiker instellingen die actief worden bij aanmelding?

Daar staat geen optie in voor aanmelden met wachtwoord ja of nee.

Groetjes Monica

Dat weet ik, maar als je kiest voor "alle gebruikers melden zich aan met dezelfde instellingen" vermijd je dat aanmeldingsvenster, dacht ik.

Je moet zoeken naar *.pwl en deze wissen. Opnieuw opstarten en dan je gebruikersnaam invullen en wachtwoord leeglaten en op OK drukken.

Kijk ook bij je primaire netwerkaanmelding dat deze op windows aanmelding staat en niet op netwerk (is uit het hoofd aangezien ik al in jaren geen 98 meer gezien heb)

m@rio zei:
Je moet zoeken naar *.pwl en deze wissen. Opnieuw opstarten en dan je gebruikersnaam invullen en wachtwoord leeglaten en op OK drukken.

Kijk ook bij je primaire netwerkaanmelding dat deze op windows aanmelding staat en niet op netwerk (is uit het hoofd aangezien ik al in jaren geen 98 meer gezien heb)

Ik heb de netwerking aanmelding op windows aanmelding ingesteld en nu wordt er niet meer om een wachtworod gevraagd.

Bedankt voor je hulp. :D

Groetjes Monica

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan