Aanmelden Windows 8 op Sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eskobar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Beste,

Ik zal een kleine toelichting geven: ik ben een absolute beginner in Windows 8 en notebooks/laptops maar weet wel één en ander van netwerken en computers.

Sinds kort heb ik een notebook met Windows 8. Deze werkt in mijn thuisnetwerk prima!

Nu zit ik af en toe bij mijn ouders en dacht dat het aanmelden op de router hetzelfde zou gaan als bij mijn telefoon. Netwerk scannen, verbinding maken, wachtwoord bij de netwerksleutel plaatsen et voila!

Echter nu is het zo dat bij de 20 netwerken in de buurt er inderdaad om een netwerksleutel gevraagd wordt maar bij mijn ouders vraagt hij om de 4 of 8 cijferige pincode die op de router (sitecom 300N) zou staan (is natuurlijk niet het geval). De router is nog niet zo oud en in de buurt zijn veeeeeel oudere routers te vinden. Wat ik echter niet kan achterhalen is de pincode of waarom hij alleen bij de wifi van mijn ouders om de code vraagt in plaats van de netwerksleutel.

Heeft iemand een idee wat te doen? Of kan iemand mij een zetje de goede richting opgeven?

BVD!

bedankt! ik heb de stappen doorlopen maar ik krijg meteen een crash met een foutmelding (zie afbeelding). dat gebeurt zodra ik de pincode invoer.

ik heb hierna gegoogled via mijn telefoon op:
driver_irql_not_less_or_equal (rtwlane.sys)

De foutmelding zou inhouden dat de drivers van mijn realtek rtl8723be wireless lan 802.11n pci-e nic niet uptodate zijn. Het betreft een Medion e1317t. via de Lenovo site drivers gedownload maar die kan ik niet instaleren. via realtek site kon ik het niet vinden en via apparaatbeheer stuurprogramma's updaten geeft aan dat het al de laatste drivers zijn (2012.3.913.2013) . ik zit dus een beetje vast.. Enig idee?

20140108_185518.jpg

Beste,