Aanmelden Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2003
Berichten
52
Als ik mijn XP opstart, moet ik altijd kiezen als welke gebruiker ik wil inloggen (Eigen gebruikersnaam of als gast). Dit was voorheen nooit het geval, hij startte altijd automatisch door en ik was met mijn eigen naam ingelogd. Hoe kan ik instellen dat het opstarten weer hetzelfde gaat als voorheen?
 
je hebt XP neem ik aan?

gast account uitschakelen:

configuratiescherm -> gebruikers en wachtwoorden (o.i.d. zit nu op 2000 @ stage) -> en dan kun je wel ergens het gast account uitschakelen/deactiveren of iets in die geest.

als het goed is moet hij dan aan 1 stuk doorrammelen bij het opstarten.
 
Gastaccount is uitgeschakeld bij gebruikers in het configuratiescherm. Nog andere opties?
 
heb je een wachtwoord ingesteld?

zoja, maak het dan blank (geen wachtwoord dus)
 
Nee, ik heb geen wachtwoord ingesteld. Ik heb de instellingen van de pc vergeleken met een andere, die wel meteen doorstart. Zover ik kan zien is alles hetzelfde, maar ik denk dat ik iets over het hoofd zie.
 
probeer dit eens:

- Selecteer Run in het Start menu.
- Typ control userpasswords2 in het dialoogvenster en druk OK.
- Kies nu het tabblad Users.
- Verwijder nu het vinkje voor de optie “Users must enter a username and password to use this computer”.
- Klik OK.
- Het systeem vraagt je nu een username en password op te geven voor gebruikers die automatisch mogen aanloggen.
- Klik OK om je instellingen te bewaren.
 
of ga naar Start->Uitvoeren(Run) en geef daar de term RegEdit in.
Klik nu de mapjes open totdat je op HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon bent geraakt.

Klik nu rechts aan de rechterkant van je scherm en kies uit het menu Nieuw de optie Tekenreekswaarde. Geef deze nieuwe tekenreekswaarde de naam AutoAdminLogon. Klik nu rechts op deze nieuwe naam en kies Wijzigen uit het menu. Geef nu als waarde 1 op, sluit de registereditor af, herstart je PC en je zal zien dat je automatisch ingelogd bent.
 
De eerste optie met controll userpasswords2 had ik hier al gevonden en geprobeerd, maar dan start XP niet meer op, hij blijft dan hangen in opstartscherm.
Optie 2 zal ik gaan proberen.
Bedankt in ieder geval.
 
Ik heb het probleem opgelost door het gastaccount even in te schakelen en vervolgens weer uit te schakelen. Windows start nu gewoon in een keer op!!
hc_vinnie, bedankt voor je hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan